سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30096
|
20:07 - 1396/09/10
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

مدیریت جهادی و انقلابی عامل اصلی شکست داعش و حامیان آن بود

مدیریت جهادی و انقلابی عامل اصلی شکست داعش و حامیان آن بود
امام جمعه ایلام گفت: مدیریت جهادی و انقلابی عامل اصلی شکست داعش و حامیان آن بود.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مدیریت جهادی و انقلابی عامل اصلی شکست داعش و حامیان غربی عربی و صهیونیستی آن بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پیروزی غرور آفرین و نجات بخش جبهه مقاومت به فرماندهی سردار خوشنام قاسم سلیمانی مبارک باد. سردار بسیجی، رزمنده شجاع،  رزمنده دلیر، فرمانده استوار و قدرتمند عامل پیروزی نبرد علیه داعش و تکفیری‌ها و حامیان آمریکا عربی و غربی آن قاسم سلیمانی افتخار ایرانیان است.

وی ادامه داد: شخصیتی که خواب شیطان صفتان بزرگ و رژیم صهیونیستی آل‌سعود را آشفته کرده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سردار قاسم سلیمانی محبوب‌ترین شخصیت از نگاه مردم ایران سوریه و عراق و لبنان است. دیدگاه ژنرال آمریکایی درباره سرلشکر سلیمانی شنیدنی است، او می‌گوید فرمانده قهرمان نیروی سپاه فردی بسیار توانمند مدیر و دشمن‌شناس شایسته‌ای  است.

لطفی تصریح کرد: این ژنرال آمریکایی او را قهرمان تحولات نظامی غرب آسیا نامید و در ادامه می‌گوید من تنها زبان به ستایش او باز نکردم بلکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که نقش اول در پیدایش داعش داشته در دیدار با نخست وزیر عراق گفت او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم.

مقامات آمریکایی و اروپایی سردار لشکر سلیمانی را قوی‌ترین مرد خاورمیانه می‌دانند

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مقامات آمریکایی و اروپایی سردار لشکر سلیمانی را قوی‌ترین مرد خاورمیانه می‌دانند. سردار  هوشمند انقلاب قاسم سلیمانی با مدیریت جهادی داعش و تکفیری‌ها را شکست داد نه مذاکره. آنچه سبب نابودی داعش شد مقاومت جهاد و ایثارگری مدافعان حرم و فرمانده شجاع و توانمند سرلشکر سلیمانی بود.

وی ادامه داد: مبارزه با داعش و حامیان آن و شکست جنایتکاران گروه تروریستی تاریخ معاصر  نه فقط دفاع از انقلاب اسلامی و نظام ایران بلکه دفاع از امت اسلامی است. رهبر حکیم مقام معظم رهبری مهمترین عامل شکست داعش و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای این شجره خبیثه بود که با مدیریت جهادی و تفکر بسیجی و گفتمان امام و انقلاب تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشتند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بسیج الگوی انقلابی با محوریت تفکر جهادی برای روزهای سخت است یکی از نیازها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ناکام کردن تحریم‌ها  حاکم بودن تفکر بسیجی در برنامه‌های اقتصادی است.

بسیج بالاترین ظرفیت و آمادگی را برای اجرای فرامین رهبری در عرصه اقتصاد دارد

لطفی تصریح کرد: بسیج بالاترین ظرفیت و آمادگی را برای اجرای فرامین رهبری در عرصه اقتصاد دارد. چرا که عمل گرایی با آرمان گرایی حرکت و عمل آمیخته با تفکر انقلابی از ویژگی‌های بسیجیان است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بسیج یک حرکت منطقی و عمیق و اسلامی  و منطبق بر نیازهای جامعه اسلامی است. بنابراین حضور در صحنه‌ها و میدان‌هایی که نیاز کشور است از وظایف  سازمانی و انقلابی و اسلامی نهاد مقدس بسیج است.

تحقق اقتصاد مقاومتی یک هدف عالی است که نتیجه آن قطع وابستگی اقتصادی دشمن است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی یک هدف عالی است که نتیجه آن قطع وابستگی و جلوگیری از فشارهای اقتصادی دشمن است، گفت: اقتصاد مقاومتی عامل مقاوم سازی اقتصاد در برابر تهدیدات دشمن است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی ساختار نظام‌مندی دارد که تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند و زمینه رشد و توسعه اقتصادی و نهایتا عدالت اجتماعی از دل آن پدید می‌آید.

این مسؤول اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی با ارائه عمل آزادی بیشتر به مردم و اقتصاد داخلی سعی می‌کند خود را در مقابل توطئه‌های دشمن مقاوم کند. اقتصاد باید در مقابل تهدیدهای اقتصادی خارجی مقاومت کند.

لطفی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در صورت موفقیت شرایط بحران کشور را متحول  می‌کند و در زمینه‌های مختلف از جمله استقلال اقتصادی کشور را نهادینه می‌کند و کشور را به خود کفایی ارتقاء می‌دهد و درصورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقتصاد در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اهداف مهم و راهبردی اقتصاد مقاومتی شامل ایجاد ایمنی در برابر بحران‌ها و تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی، افزایش کارایی نظام اقتصادی کشور، تقویت و توسعه کار شایسته کارآفرینی، توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز توانمند سازی نیروی کار، فعال سازی بخش خصوصی به عنوان موتور محرک اصلی و رشد اقتصادی و صنعتی کشور، حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن به فعالان بخش خصوصی ورفع موانع و مشکلات پیش رو و خلاصی از وابستگی به درآمد نفت مصداق خود کفایی است.

وی ادامه داد: اوج دشمنی رژیم آمریکا بلوکه کردن  کمک‌های ایرانیان مقیم آمریکا توسط رئیس جمهور آمریکا است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این کینه‌توزی درسی عبرتی باشد که در اوج عزاداری ملتی برای هم وطنشان دشمنان درصدد ضربه سهمیگن و کاری بر پیکره کشور هستند. خصومت آمریکا به حدی رسیده است که زلزله و مصبیت مردم غرب کشور از بار دشمنی و خصومت‌ها نکاسته و رژیم آمریکا توصیه کرده تا اگر کسی قصد کمک دارد تحریم‌های آمریکا را در نظر بگیرد .

آمریکا اوج خباثت خود را در زلزله غرب کشور نشان داد

لطفی تصریح کرد: درحالی که عده‌ای خوش خیال و خوش بین منتظر پیام تسلیت دولت آمریکا و رئیس جمهور آمریکا بدنبال زلزله کرمانشاه هستند تا آن‌را تیتر روزنامه‌های اصلاح‌طلبان کنند  اوج خباثت و دشمنی دولت آمریکا در این زمان روشن می‌شود.

خطیب جمعه ایلام گفت: آمریکا در اوج مصیبت یک ملت نیز به صورت ظاهری و موقت دست از اظهارات و اقدامات خصومت آمیز بر نمی‌دارد و از سوی دیگر مجلس سنا آمریکا به دنبال لغو قرار داد فروش 80 فروند هواپیمای بوئینگ به ایران است، قراردادی که لغو آن بدون شک نقص صریح و آشکار برجام است.

نقلاب اسلامی زمینه ساز انقلاب جهانی است

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمینه ساز انقلاب جهانی است، آغاز امامت حضرت ولی عصر مهدی موعود (عج) فصلی جدید در حیات دینی و اسلامی امت اسلامی است. اینک منتظران مکتب انتظار امیدوارانه ظهور آن یگانه منجی عالم بشریت و مصلح کل و دادگستر جهان را از خدای متعال خواهانند تا در پرتو انقلاب جهانی و دولت فراگیرش پرچم عدالت و آزادی و براندازی نظام‌های فاسد و حاکمان دیکتاتور را در سراسر گیتی به اهتزاز درآورند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: انتظار مهمترین وظیفه در دوران غیبت مهدی موعود (عج) است. آغاز امامت امام دوازدهم ولایت امامی است که همه جهان در انتظار به سر می‌برند. البته منتظر واقعی کسی است که اعمال و عبادت‌ها و وظایف دینی خود را درست انجام دهد.

هفته وحدت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیروزی بر دشمنان امت اسلامی است

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات ارزشمند رسول اعظم (ص) از آغاز  بعثت تا رحلت همواره در آموزش تعالیم خود و درعمل و در جهت ایجاد وحدت و نفی تفرقه و اختلاف تحکیم پایه‌های وحدت همبستگی و همدلی میان مسلمانان و حتی تفاهم با غیر مسلمانان غیر معارض  از اهل کتاب گام نهاده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سیره عملی پیامبر در رابطه با وحدت مسلمین از همان ابتدا به عنوان اولین گام در اعلام شعار توحید متجلی شد، بزرگترین دست‌آورد انقلاب اسلامی و آرمان بزرگ امام راحل و رهبری وحدت جهان اسلام در برابر کفر جهانی و نظام سلطه است.

لطفی تصریح کرد: قطعا وحدت از مهمترین عامل بقاء و استمرار نظام اسلامی در ایران است و انقلاب اسلامی منادی شعار وحدت بین مسلمین جهان است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد