سرویس: سیاسی
کد خبر: 30087
|
09:38 - 1396/09/09
نسخه چاپی

ترامپ خریدموادهسته‌ای ازایران رامتوقف کرده‌ است

ترامپ خریدموادهسته‌ای ازایران رامتوقف کرده‌ است
مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با یک رسانه این کشور مدعی شده‌اند دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، خرید مواد هسته‌ای از ایران توسط واشنگتن را متوقف کرده‌ است.

به گزارشایلام بیدار؛ مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با یک رسانه این کشور مدعی شده‌اند دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، خرید مواد هسته‌ای از ایران توسط واشنگتن را متوقف کرده‌ است.


منابع آگاه به وبگاه واشنگتن‌فری‌بیکن گفته‌اند دولت ترامپ با انجام این کار قصد متوقف کردن سیاستی را دارد که در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا آغاز شد.

دولت اوباما در اواخر سال ۲۰۱۶  اعلام کرده بود قصد خریداری ۳۲ تُن آب سنگین از ایران به ارزش ۸.۶ میلیون دلار دارد.

مقام‌های ارشد آمریکایی روز چهارشنبه گفته‌اند دولت آمریکا بعد از این وارد اینگونه مبادلات هسته‌ای با ایران نخواهد شد. منابع آمریکایی این اقدام را نوعی تغییر در سیاست واشنگتن با هدف قطع دسترسی ایران به منابع مالی آمریکا دانسته‌اند.

برخی از منتقدان دولت اوباما اقدام دولت این کشور در خریداری آب سنگین از ایران را در راستای کمک واشنگتن به تهران برای پایبندی به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ می‌دانستند.

مقام‌های دولت ترامپ به واشنگتن‌فری‌بیکن گفته‌اند این موضوع را به اطلاع ایران رسانده‌اند که اکنون این تهران است که به تنهایی مسئول است پایبندی‌اش به توافق هسته‌ای را حفظ کند.

یک سخنگوی کاخ سفید گفت: «ایالت متحد قصد خرید آب سنگین از ایران ندارد. ما این را به صراحت به ایران اعلام کرده‌ایم که حفظ سقف آب سنگین در برجام، مسئولیت آنها است.»
 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب