سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30079
|
07:35 - 1396/09/09
نسخه چاپی

حکایت پنج ساله چیلات دهلران؛

حرکت لاکپشتی مسئولان در بازگشایی مرز چیلات دهلران

حرکت لاکپشتی مسئولان در بازگشایی مرز چیلات دهلران
اگر به اندازه جلساتی که مسئولان استانی و شهرستانی چیلات را رسانه ای نمودند گام برداشته می شد اکنون چیلات به جای بیابان، آباد شده بود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران؛ پروژه ای که مسئولان هر ساله روی آن مانور می دهند و مردم مرزدار دهلران را چشم انتظار نگه داشته، پروژه ایجاد پایانه مرزی چیلات می باشد.

 
این پروژه سالیان سال بر سر زبان ها بود و در گذشته های بسیار دور نیز از این مسیر برای تبادل کالا یا مراودات تجاری بین دو کشور ایران و عراق استفاده شده است.
 
نزدیک به 5 سال است که نام چیلات دوباره برسر زبانها افتاده و امید رونق کسب و کار به مردم جانی تازه بخشیده و به مسیر بروکراسی اداری آمده است.
 
جلسات فراوانی در مرز چیلات بین مسئولان استان ایلام و مسئولان نقطه مقابل(کشور عراق) انجام شد و خبرهای زیادی از سوی مسئولان استان در رسانه ها با مضمون بازگشایی مرز چیلات در آینده نزدیک به انتشار در آمد.
 
 
تصویر جلسه مسئولان دو کشور در مرز چیلات
 
 تصویر جلسه مسئولان دو کشور در مرز چیلات
 
نزدیک به بیش از 2 سال پیش با قرار دادن کانکس، به پیمان رفتن قسمتی از راه این پروژه برای آسفالت، تسطیح سطح مرز چیلات و... باعث شد تا حدودی حرف مسئولان استانی همانند عملشان شود.
 
 
تصاویر دو سال پیش مرز چیلات
 
 
تصاویر 2 سال پیش مرز چیلات
تصاویر 2 سال پیش مرز چیلات
 
 
اما از یکسال گذشته تا کنون چیلات از دسترس اصحاب رسانه شهرستان خارج و بازدید های مسئولان استانی و کشوری نیز تا حدودی منتفی گردید.
 
بر اساس این گزارش، پنجشنبه گذشته(2 آذر ماه) استاندار ایلام برای اولین بازدید از این پروژه به مرز چیلات دهلران آمد و اصحاب رسانه نیز دعوت شدند.
 
 
جلسات خرگوشانه، حرکت لاک پشتانه
 
 
در مرز چیلات بنری نصب شده بود که در آن اقدامات صورت گرفته از سوی دولت ذکر شده بود که با کمی دقت و جستجو در اخبار آرشیو رسانه ها به راحتی می توان فهمید که بیشتر این اقدامات در همان 2 الی 3 سال گذشته انجام شده است.
 
 
جلسات خرگوشانه، حرکت لاک پشتانه
 
 
در این بین نکته جالب این بود که در طول این یکسال، جدای از پیشرفت بسیار پایین، در برخی اقدامات پسرفت بسیار بالایی وجود داشت.
 
کانکس هایی که بیش از 2 سال پیش به آنجا انتقال یافته بودند پس از گذشت یکسال به دلیل رها شدن  یا درب نداشتند و یا شیشه آن ها شکسته بود و حتی کانکس بسیار بزرگی که گویا به دلیل بی توجهی در این یکسال شکسته و خراب شده بود نیز برای مخفی کردن از استاندار جابه جا شده بود و در آنجا نبود.
 
تصویر کانکس ها در زمان بازدید استاندار
 
 
جلسات خرگوشانه، حرکت لاک پشتانه
 
تصویر کانکس ها قبل از بازدید استاندار
 
جلسات خرگوشانه، حرکت لاک پشتانه
جلسات خرگوشانه، حرکت لاک پشتانه
جلسات خرگوشانه، حرکت لاک پشتانه
 
 
حال باید منتظر ماند که استاندار جدید که در رسانه ها بسیار خوب بر طبل شادانه می کوبد آیا به مرور زمان چیلات را به خواب عمیق فرو می برد یا از خواب سبکی که برای آن برنامه ریزی شده بود، بیدار می کند.
 
انتهای پیام/الف
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد