سرویس: بین الملل
کد خبر: 30074
|
06:57 - 1396/09/09
نسخه چاپی

ترامپ توییت‌های ضداسلامی نایب رئیس یک حزب نژادپرست را بازنشر داد

دونالد ترامپ که بارها در کارزار انتخابات ریاست جمهوری مواضع ضد اسلامی اتخاذ کرد و با آغاز ریاستش، ورود اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا را ممنوع کرده، حالا در توئیتر ویدئویی با محتوای اسلام هراسی را بازنشر داده است.

به گزارشايلام بيدار،«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه روند اتخاذ مواضع ضد اسلامی، امروز (چهارشنبه) در توئیتر خود چند ویدئو با محتوای اسلام ستیزانه را بازنشر داد؛ ویدئویی‌هایی که یک عضو ارشد یک حزب دست راستی و افراطی در انگلیس آن را منتشر کرده است.

«جایدا فرانسن» نائب رئیس حزب دست راستی و افراطی «اول بریتانیا» ( Britain First) که  است مواضع تند و افراطی در قبال مسلمانان دارد، امروز چهارشنبه در توئیتر خود چند ویدئو منشتر کرد.

در یکی از این ویدئو‌ها، به مخاطب القا شده که یک «مهاجر مسلمان» به طرزی وحشیانه جوان معلول هلندی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

در ویدئوی دوم، فردی به ظاهر مسلمان، پس از بیان اظهاراتی به زبان عربی، مجسمه «مریم مقدس» را بر زمین زده و آن را خرد می‌کند.

ویدئوی سوم افرادی را در بام ساختمانی نشان می‌دهد که با در دست داشتن پرچم داعش، چند جوان دست بسته را از بام ساختمان به پایین می‌اندازند.

ترامپ این سه ویدئو را که همه مربوط به سال‌های گذشته هستند، امروز در توییتر خود منتشر کرد.

اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در حالی صورت گرفته که با نگاهی به اساس نامه حزب «اول بریتانیا»، مواضع ضد اسلامی آن را به راحتی می‌توان دید.

در اساس نامه بر لزوم «ممنوعیت جامع دین اسلام در داخل بریتانیا» تاکید شده و آمده است: «این ممنوعیت باید شامل ممنوعیت ذبح حلال، ممنوعیت احکام شریعت اسلامی، انتشار نوشته‌ها و مکتوب‌های مذهبی از قبیل قرآن و حدیث، ممنوعیت اداره و حضور مساجد، مدارس و مراکز اسلامی و وعظ و خطابه شود».

اعضای این حزب دست راستی در انگلیس، همچنین منع هرگونه استفاده از روبنده‌ها و پوشش‌های اسلامی در اماکن عمومی از قبیل برقع را خواستارند.

به نظر آنها، هر کسی که در حال گسترش و تبلیغ اسلام باشد، مشمول اخراج از کشور یا زندان می‌شود.

عقاید تند این گروه محدود به مخالفت با اسلام نیست. این حزب برای اخراج «تمام مهاجران غیرقانونی» و در نظر گرفتن مشوق برای مهاجرین قانونی که داوطلبانه انگلستان را ترک می‌کنند، تلاش می‌کند.

مخالفت با اتحادیه اروپا، مخالفت با ناتو، مخالفت با تجارت آزاد، مخالفت با سازمان ملل، حمایت از حمل سلاح توسط نیروهای پلیس، حمایت از آزادی کامل بیان به نحوی که نفرت‌پراکنی هم در آن آزاد باشد و ممانعت از هرگونه تبلیغ دینی و عقیدتی از دیگر رئوس مرامنامه این حزب است.

بازنشر توییت‌های فرانسن توسط ترامپ با واکنش گسترده فعالان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

«ایسان تارور» نویسنده ارشد «واشنگتن‌پست» نوشته است: «عجیبه که هنوز هم از توییت‌های رئیس‌جمهور چهل و پنجم (ترامپ) غافلگیر میشم، اما به نظرم ریتوییت‌ کردنش از یک نوفاشیست بریتانیایی رکورد تازه‌ای از تنزله.»

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب