سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30069
|
07:34 - 1396/09/08
نسخه چاپی

گزارش؛

امامزاده عباس(ع) سیروان نیازمند توجه مسئولان

امامزاده عباس(ع) سیروان نیازمند توجه مسئولان
امامزاده عباس(ع) سیروان به دلیل بی‌توجهی مسئولان مورد بی‌مهری واقع شده و علی‌رغم پذیرا بودن زائران زیاد در طول سال و برگزاری مراسمات مذهبی مختلف به دست فراموشی سپرده شده و کار بازسازی آن نیمه کاره رها شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیروان نوین، امامزاده عباس (ع) سیروان از نوادگان حضرت امام زین العابدین(ع) در کنار روستای عباس آباد و مشرف به رودخانه معروف سراب کلان در 8 کیلومتری غرب لومار از توابع شهرستان سیروان واقع شده است.

این امامزاده جلیل القدر، بعنوان قطب گردشگری مذهبی شهرستان سیروان سالیانه میزبان زائران زیادی در گوشه و کنار استان و همچنین استان های همجوار می باشد.

ساختمان قدیمی این بقعه متبرکه به علت فقدان اجرای آیین نامه زلزله توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در مرداد ماه سال 1393تخریب و در همان روزها با 800 متر زیر بنا عملیات بازسازی آن به اجرا در آمد.

با گذشت بیش از سه سال ازآغاز عملیات اجرایی آن، هنوز تکمیل نشده و این امامزاده مدتی است به دلیل بی‌توجهی مسئولان مورد بی‌مهری واقع شده و علی‌رغم پذیرا بودن زائران زیاد در طول سال و برگزاری مراسمات مذهبی مختلف در آن کسی به فکر بازسازی آن نیست و کار بازسازی آن نیمه کاره رها شده است.

جهانی یکی از اهالی شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: این امامزاده یکی از امامزادگان معروف استان ایلام بوده و سالانه میزبان شمار بسیار زیادی از زائرین از سراسر استان و حتی استان های دیگر می باشد.

وی اضافه کرد: این امامزاده چند سالی است که ساخت بنای جدید آن آغاز شده اما متاسفانه هنوز به پایان نرسیده است و اینقدر این روند تکمیل آن به درازا کشیده است که خیلی از مردم استان و شهرستان آن را فراموش کرده اند.

این شهروند سیروانی با بیان اینکه امامزاده ای با این همه زائر درست نیست که روند ساخت آن به این کندی پیش برود، افزود: متاسفانه به نظر می رسد مسئولان در قبال بازسازی این امامزاده جدیت لازم را نداشته و خدای نکرده انگار برای آنها تکمیل ساختمان آن اهمیتی ندارد.

وی عنوان کرد: وضعیت کنونی امامزاده اصلا در شان ایشان و زائران نیست و بهتر است مسئولان روند اجرای آن را سرعت ببخشیده و نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند.

محمدی، یکی دیگر از شهروندان سیروان اظهار کرد: اعتقادات عمیق مذهبی مردم باعث شده که این امامزاده در طول سال به ویژه در ایام نوروز و روزهای جمعه مورد توجه مردم قرار گیرد و مردم حتی از شهرستان های اطراف استان برای زیارت و ادای نذر و حاجت های خود به حرم امامزاده عباس (ع) مشرف می شوند.

وی گفت: تکمیل نبودن ساختمان این مکان مناسب باعث شده که زائرین این امامزاده در فصل گرما و سرما با مشکل روبه رو شوند و بلافاصله بعد از زیارت سریع این مکان مقدس را ترک می کنند.

محمدی تاکید کرد: زائرین انتظار دارند با مراجعه به مکان های مذهبی و امامزادگان چند دقیقه ای در آن به راز و نیاز، خواندن نماز، قرائت قران و ادعیه بپردازند ولی این عمل با توجه به شرایط موجود در امامزاده عباس(ع) امکان پذیر نیست.

این زائر بیان کرد: مسئولان بخاطر حرمت امامزاده و همچنین احترام به زائرین، ساختمان این امامزاده را همانند سایر بقاع متبرکه درست کنند.

یکی دیگر از زائران این امامزاده گفت: بیشتر مراسمات و مناسبت های مذهبی شهرستان در جوار مرقد مطهر این امامزاده و با استقبال گسترده مردم صورت گرفته است، بنابراین مسئولین بایستی نسبت به این امر بی توجه نبوده و هرچه سریتعر نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند.

وی ادامه داد: از مسئولان استان می خواهیم که روند تکمیل این بقعه متبرکه را تسهیل داده تا زوار این امامزاده با مشکل مواجعه نشوند.

این شهروند سیروانی با اشاره به اهمیت امامزاده عباس (ع) در جذب گردشگران گفت: این امامزاده یکی از مهمترین امامزادگان استان ایلام است و در صورت توجه می تواند گردشگران بیشتری را جذب کند.

وی اظهار کرد: تکمیل این بقعه نیازمند اعتبارات است و مسئولان استانی باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند چرا که این امامزاده یکی از قطب های فرهنگی و مذهبی این شهرستان است.

با توجه به اهمیت امازاده عباس (ع) از لحاظ فرهنگی، مذهبی و گردشگری در شهرستان سیروان لذا امید است تکمیل و تجهیز این بقعه متبرکه، که خواسته به حق مردم است مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفته و نسبت به این امر اقدام نمایند.

 

 

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد