سرویس: بین الملل
کد خبر: 30048
|
19:47 - 1396/09/06
نسخه چاپی

هشدارها درباره وخامت حال آیت‌الله شیخ عیسی قاسم ادامه دارد

هشدارها درباره وخامت حال آیت‌الله شیخ عیسی قاسم ادامه دارد
در ادامه هشدارها درباره وضعیت جسمانی رهبر معنوی شیعیان بحرین، فعالان حقوق بشر از شرایط جسمی وخیم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و نیاز او به عمل فوری جراحی خبر می‌دهند.

به گزارشايلام بيدار،در حالی که سرکوب اکثریت شیعیان بحرینی توسط دولت این کشور ادامه دارد، اعلام هشدارها درباره وضعیت جسمی رهبر معنوی شیعیان بحرین که در بازداشت خانگی است، ادامه دارد.

فعالان و کنشگران اجتماعی امروز دوشنبه به یک رسانه غربی اعلام کردند که بعد از چند ماه بازداشت خانگی آیت اللله شیخ عیسی قاسم، وضعیت جسمی این روحانی ارشد شیعه بحرین وخیم شده است.

در گزارش رویترز آمده است: «مقامات بحرینی به درخواست برای اظهارنظر درباره وضعیت سلامتی آیت‌الله عیسی قاسم پاسخی ندادند».

بنا بر گفته فعالان و کنشگران اجتماعی، رهبر معنوی شیعیان بحرینی با درد همیشگی و مزمن دست و پنجه نرم می‌کند.

طبق اعلام «بنیاد حقوق و دموکراسی بحرین»، پزشکانی که روز یکشنبه (دیروز) توانستند در روستای الدراز از آیت‌الله عیسی قاسم بازدید کنند، می‌گویند که او به «عمل جراحی فوری فتق کشاله ران» نیاز دارد.

این نهاد حقوق بشری هشدار داده که «در سن و سال (آیت‌الله) شیخ عیسی قاسم، چنین عمل جراحی، با خطر بالایی همراه است. او همچنین با فشار خون بالا، دیابت و یک نوع از بیماری قلبی هم رنج می‌برد».

پس از صدور حکم لغو تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم، از 23 می 2017 این رهبر معنوی شیعیان در اقامت اجباری قرار دارد. این تنها مورد مقابله با شیعیان این کشور نیست. شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین -بزرگترین جمعیت سیاسی معارض-  هم از دسامبر 2014 بازداشت شده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد