سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30032
|
10:55 - 1396/09/05
نسخه چاپی

"چوار" را با آوارهایش فراموش نکنید

"چوار" را با آوارهایش فراموش نکنید
خشم طبیعت در غرب کشور همچنان هموطنانمان را گرفتار و داغدار می‌کند، چنانکه در شهر "چوار" از توابع ایلام طی یک لرزش شدید ۵ منزل مسکونی در زمین مدفون شدند.

به گزارشايلام بيدار، شهر چوار یکی از بخش‌های شهرستان ایلام و پر جمعیت‌ترین بخش استان ایلام از نظر وسعت و جمعیت است. همزمان با زلزله غرب کشور و لرزش شدید استان ایلام قسمتی از این شهر به‌نام "چگاه" دهان باز کرد و 5 منزل مسکونی را کامل در خود فرو برد ولی خوشبختانه تلفات جانی در برنداشت.

مدیریت بحران استان ایلام زمین فوتبال چوار را برای اسکان خانواده‌های حادثه‌دیده در نظر گرفت و در آن چادرهایی برپا کرد و در همین راستا استاندار ایلام نیز از آن بازدید کرد و دستور سریع تیم بررسی خسارات را صادر کرد.

روزها گذشت و مسئولان هر کدام به نوبه خود به این شهر آمدند و رفتند و در این زمبنه قول‌هایی دادند اما تاکنون قول‌هایشان هنوز محقق نشده است و مردم آسیب‌دیده منتظر تحقق وعده‌های مسئولان هستند.

بنیاد مسکن وعده 5 میلیون بلاعوض و 30 میلیون تومان وام داد و اما آن چه برای حادثه‌دیدگان مانده است، چادرهایی سرد و بی‌سو و چشمانی در انتظار فردا و امیدوار به وعده‌های داده شده هستند.

به همین جهت با یکی از حادثه‌دیدگان به گفت‌وگو نشستیم و از خدمات ارائه شده پرسیدیم و وی اظهار داشت: از آن چه وعده داده شده است فقط چادر بوده که تاکنون به ما داده‌اند و حتی برای تهیه نفت مصرفی به یکی ازبخش‌های استان رفت و آمد می‌کنیم.

یکی دیگری از آسیب‌دیدگان از فراموشی مسئولان در حق حادثه‌دیدگان گله‌مند بود اما توکلش به خدا بود و گفت: چاره‌ای نیست جز سوختن و ساختن و به روزهای آینده امیدوار هستیم.

بهراساس این گزارش چادرهای سرد و بی‌امکانات و فراموشی مسئولان و بارندگی شدید و حتی ادامه رانش زمین در این منطقه بیم آن می‌رود که فضای احساسی فعلی جامعه در رابطه با زلزله‌زدگان به فراموشی سپرده شود و حادثه‌دیدگان زلزله چوار که منازلشان در دل زمین فرو رفته است به وضعیت حادثه‌دیدگان سیل  ایلام و زلزله چند سال پیش گذشته مورموری در میان وعده‌ها و مصوبات جلسات به فراموشی سپرده شود و چوار بماند و آوارهایش.

تسنیم

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد