سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 30029
|
09:19 - 1396/09/05
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:

برداشت ذرت در 150 هکتار اراضی حاصلخیز آغاز شد

برداشت ذرت در 150 هکتار اراضی حاصلخیز آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت از این میزان سطح 900 تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، "طیار فیلی" مدیر جهاد کشاورزی دره شهر با اعلام این خبر گفت: عملیات برداشت ذرت دانه ای در سطح 150 هکتار از مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت تولید این محصول در هر هکتار شش تن است، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت از این میزان سطح 900 تن محصول به ارزش اقتصادی 9 میلیاردو 540 میلیون ریال تولید و تحویل مراکز خرید شود.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر افزود: عملیات تمام مکانیزه کاشت، داشت و برداشت، کشت بموقع، تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان از قبیل بذر و کود شیمیایی، بهرمندی از توصیه کارشناسان و مروجان کشاورزی و برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی از جمله خدمات ارائه شده به ذرت کاران دره شهری بوده است.

فیلی عمده ارقام کشت شده این محصول از نوع 703، AS، ماکسیما  و 704 عنوان و تصریح کرد : تمام ذرت تولیدی به منظور مصرف مرغداریها و سایر کارخانه جات توسط مدیریت اموردام استان ایلام وسازمان تعاون روستایی در مراکز خرید تضمینی سطح شهرستان خریداری می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون سه دستگاه کمباین ویژه برداشت مشغول فعالیت می باشند، خاطر نشان کرد: بیش از 100 بهره بردار در کار تولید محصول ذرت در این شهرستان فعالیت دارند.

پایان پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب