سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30021
|
12:46 - 1396/09/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

گلایه وام گیرندگان سیل ایلام از وضعیت مبهم پرداخت تسهیلات زلزله

گلایه وام گیرندگان سیل ایلام از وضعیت مبهم پرداخت تسهیلات زلزله
وام گیرندگان سیل ایلام از عدم ارائه تسهیلات مسئولان مربوطه به منازل شان که در جریان زلزله خسارت دیده گله مندند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::همزمان با وقوع زمین لرزه در کرمانشاه شاهد وقوع زلزله هایی در سراسر استان ایلام بودیم که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شد.

این زمین لرزه که در شهرستان ایلام با قدرت 4.3 ریشتر به وقوع پیوست خساراتی را بر مساکن و زیر ساختها وارد کرد.

در همان روزهای اول پس از زلزله خبرهایی مبنی بر ثبت نام خسارت دیدگان زلزله ایلام در آذرماه منتشر شد.

در همین راستا و در پی تماس برخی همشهریان با پایگاه خبری ایلام بیدار و طرح دغدغه خود مبنی بر ثبت نام در سامانه ثبت نام وام لزله زدگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر دادند.

یکی از خسارت دیدگان گفت: برای ثبت نام به سامانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کردم اما عملیات ثبت نام انجام نشد و پس از مراجعه به بنیاد مسکن برای پیگیری چرایی این موضوع با این بحث مواجه شدم که کسانی که وام و تسهیلات مربوط به خسارت سیل اخیردر ایلام را دریافت کرده اند وام و تسهیلات زلزله به آن ها تعلق نمی گیرد.

تصمیم بر پرداخت تسهیلات به وام گیرندگان سیل ایلام منوط به تصویب هیئت دولت

در همین راستا به سراغ مسئولان ذیربط رفتیم تا موضوع ثبت نام خسارت دیدگان زلزله را پیگیری کنیم؛ "فریادرس شهبازی"، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما تأکید کرد: کسانی که وام و تسهیلات خسارت سیل اخیر در ایلام را دریافت کرده اند در حال حاضر نمی توانند در سامانه خسارت دیدگان زلزله ثبت نام کنند.

وی دلیل این موضوع را هوشمند بودن سامانه ثبت نام عنوان و اظهار کرد: سامانه ثبت نام خسارات بنیاد مسکن بصورت هوشمند از ثبت نام خسارت دیدگانی که وام و تسهیلات دریافت کرده اند، جلوگیری می کند و اجازه ثبت نام را به افراد مراجعه کننده نمی دهد.

شهبازی در خصوص صحت و سقم خبر منع ثبت نام خسارت دیدگان زلزله ای که در گذشته وام سیل دریافت کرده اند گفت: تصمیم گیری درباره ثبت نام این خسارت دیدگان بر عهده هیئت وزیران است و قرار است این موضوع در جلسه هیئت دولت مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود اما تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده و اولویت ثبت نام با سایر خسارت دیدگان زلزله بوده که قبلا از تسهیلات گذشته استفاده نکرده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در صورتی که این موضوع در جلسه هیئت وزیران مصوب نشود در جلسه بعدی شورای بحران استان ایلام مطرح و درباره آن تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه از امروز(شنبه) ثبت نام سایرخسارت دیدگان زلزله آغاز شده، عنوان کرد: در صورت اتخاذ تصمیم زمان ثبت نام این خسارت دیدگان را نیز اعلام خواهیم کرد.

اولویت پرداخت با خسارت دیدگانی استفاده نکرده از وام سیل

احمد کرمی مدیر کل بحران استانداری ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر این خصوص از پرداخت وام ویژه خسارت زلزله به زلزله زدگان استان ایلام مطابق با دستورالعمل مربوطه خبرداد.

وی تاکید کرد: طبق اخرین پیگیری های صورت گرفته از هیئت دولت، اولویت پرداخت وام و تسهیلات به خسارت دیدگانی است که وام سیل را دریافت نکرده اند.

کرمی ادامه داد: کسانی که وام سیل را دریافت کرده اند برای ثبت نام در سامانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اولویت بعدی قرار گرفته و در روزهای آینده نحوه ثبت نام آن ها اطلاع رسانی خواهد شد.

پرداخت تسهیلات به دریافت کنندگان وام سیل در روزهای آتی/ لزوم تقویت سیستم اطلاع رسانی

گفتنی است سردرگمی مردم خسارت دیده در ایلام نشان از ضعف در سیستم اطلاع رسانی در مواقع بحران دارد.

با پیگیری های ایلام بیدار مشخص شد که در چند روز آینده ثبت نام خسارت دیدگان زلزله که وام سیل اخیر در ایلام را دریافت کرده اند صورت خواهد گرفت که امید است که در این راستا اطلاع رسانی بهتر برای آسایش حال مردم و رفع نگرانی های آنان صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد