سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30006
|
11:20 - 1396/09/03
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

زیرساخت های مرز چیلات دهلران تا سال آینده تکمیل خواهد شد

زیرساخت های مرز چیلات دهلران تا سال آینده تکمیل خواهد شد
استاندار ایلام از مصوب شدن 40 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های بازارچه مرزی چیلات خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام روز پنجشنبه در بازدید از مرز چیلات اظهار کرد: در این سفر وضعیت زیرساخت ها بررسی و ظرف هفته آینده نشست با مدیران مربوط به تامین و تکمیل زیرساخت های آن در استانداری برگزار می شود.

وی با اشاره به 2 مزیت چیلات یعنی تصویب بازارچه و گذرگاه مرزی افزود: با توجه به تاکیدات وزیر کشور در نشست های استانی و ملی بدنبال پیگیری بازگشایی گذر مرزی چیلات هستیم.
استاندار ایلام تاکید کرد: مرز چیلات مزیت بسیار خوبی است تا از این طریق هم زائران با آرامش راهی زیارت شوند و هم مسئولان در استان و کشور بهتر این مهم را مدیریت کنند.
سلیمانی یادآور شد: همه باید تلاش کنند تا طرف عراقی نیز زیرساخت ها دیده و به جمع بندی برسد و این مرز هرچه زودتر عملیاتی شود.
وی با اشاره به اعتبار 80 میلیارد ریالی چیلات افزود: اعتبارات بستگی به تخصیص دارد اعتبارات اربعین یقینا محقق می شود و اعتبارات شهرستانی آن 54 درصد و سایر اعتبارات نیز 50 درصد تحقق می یابد.
فرماندار دهلران تیز در این بازدید از مصوب شدن 40 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های بازارچه مرزی چیلات خبر داد و گفت: تاکنون تامین برق، ایجاد فیبر نوری ، تعیین 50 هکتار زمین برای این بازارچه و تسطیح 2 هکتار از این مقدار، آسفالت 12 کیلومتر از مسیر 28 کیلومتری این بازارچه و در دست اجرا بودن 15 کیلومتر و نصب ساختمان پیش ساخته با زیربنای 100 متر مربع در 2 طبقه انجام شده است.
سید حسینعلی موسوی افزود: تثبیت و جانمایی محل بازارچه با حضور هیئت ایرانی و عراقی ، توسعه فیبر نوری ، تعریض و چهار خطه کردن مسیر به طول 28 کیلومتر ، احداث یک حلقه چاه و خط انتقال و واگذاری 200 هکتار از اراضی ملی جهت کاربری های مورد نیاز بازارچه از جمله مهمترین نیازمندی ها هستند. 
فرماندار دهلران با اشاره به اینکه تاکنون 60 میلیارد ریال برای این بازارچه هزینه شده است، گفت: راه اندازی این بازاچه نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت مردم و رونق اقتصادی منطقه دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام نیز گفت: 70 میلیارد ریال برای تامین آب بازارچه نیاز است.
نوراله تیموری افزود: پنج میلیارد ریال برای مطالعات این اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت برق استان ایلام نیز گفت: 35 میلیارد ریال برای تکمیل شبکه برق بازارچه مورد نیاز است.
امام جمعه دهلران هم بازارچه چیلات را از مطالبات مردم ذکر کرد و گفت: راه اندازی گذرگاه مرزی چیلات هم در رونق منطقه و هم کمک به مرز مهران موثر است.
سید محسن موسوی افزود: مردم چشم انتظار رسمی کردم مرز چیلات هستند و امیدواریم با توجه به مدیریت جهادی استاندار این مهم هر چه زودتر محقق شود.
نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی گفت:بازگشایی مرز چیلات با توجه به تاکید وزیر کشور و تصویب شدن در دستور کار باشد.
شادمهر کاظم زاده بر ضرورت توجه به مصوبه مرز چیلات تاکید کرد:بازگشایی چیلات ضرورت منطقه است.
وی با اشاره به ظرفیت های حوزه جنوب گفت:توجه به راه ها و شکوفایی ظرفیت ها در کانون توجه باشد.
بازاچه مرزی چیلات در 38 کیلومتری دهلران واقع شده است و از دهلران تا شهر علی غربی کشور عراق 64 کیلومتر فاصله است.
گفتنی است استاندار ایلام در این بازدید با مردم روستای بیشه دراز دیدار و ضمن بررسی مشکلات مردم در جریان برنامه ها برای مقاوم سازی منازل مسکونی انها قرار گرفت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد