سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29938
|
07:55 - 1396/08/29
نسخه چاپی

گزارش؛

پیشرفت لاک‌پشتی ساخت کتابخانه عمومی سراب ایوان

پیشرفت لاک‌پشتی ساخت کتابخانه عمومی سراب ایوان
کتابخانه عمومی سراب ایوان سالیان سال است که نیمه کاره مانده است ،لازم و ضروری است که مسئولان در این رابطه تدبیری بیاندیشند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر،فرهنگ،محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا بر اهمیت این مساله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند.

کتابخانه ها بوجود آمده اند تا در زمان های مختلف به نیازهای گوناگون بشر پاسخگو باشند و نوع، خصوصیات، اهداف و خدمات آن ها با توجه به نیازهای جوامعی که در خدمت آنها بوده اند، تعیین شده است ،هرگاه شرایط و رشد کتابخانه ها در جامعه ای فراهم آمده آن جامعه مراتب ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و هر زمان که به هر دلیلی کتابخانه ها در کنج انزوا و بی مهری قرار گرفته اند، سیر قهقرایی جامعه هم آغاز گردیده است.

در عصر حاضر کتابخانه سهم بسزایی در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه داشته و نقش مهمی در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی و خود آموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا کرده است.

کتابخانه های عمومی با توجه به اهداف و رسالت هایی که برای آنها معین شده است، می توانند نقش عمده ای در تحقق اهداف فرهنگی برنامه های توسعه ای ایفا کنند.

براساس این گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به سراغ یکی از پروژه ها رفته  که بیش از]چندین سال است که نیمه کاره مانده است یا بهتر بگوییم پیشرفتی لاک پشتی را به خود اختصاص داده است .

در راستای اطلاع از آخرین وضعیت  این کتابخانه به گفتگو با رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ایوان پرداخته ایم.

"علی نیک قدم"، رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد :دهستان سراب متاسفانه سالیان گذشته از نعمت ساختمان کتاب خانه عمومی برخوردار نبود و کتابخانه این دهستان با17هزار جلد در ساختمان بهزیستی دایر بود. 

نیکقدم  گفت : خوشبختانه به همت یکی از خیرین 120متر زمین به این امر در سال 1392 اختصاص پیدا کرد،که درهمان سال کار ساخت این کتابخانه آغاز شد.
 وی افزود: متاسفانه با مشکل اعتبارات روبرو شدیم و پروژه طی بازه های زمانی مختلف متوفق شد چرا که پیمانکار مطالبه مخارج هزینه شده را داشت.

 رییس کتابخانه های عمومی ایوان ادامه داد: خوشبختانه تاکنون با مشارکت بنیاد برکت بیش از 100میلیون تومان در این پروژه هزینه شده است و دارای بیش از 60درصد پیشرفت فیزیکی است. 

وی تصریح کرد : امسال نیز در اعتبارات شهرستان مبالغی را جهت تکمیل پروزه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص آن شاهد بهره برداری از ان تا پایان سال جاری باشیم.
 
انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب