سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29919
|
12:58 - 1396/08/26
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

مردم ایلام در کمک‌رسانی به زلزله زدگان حماسه آفریدند

مردم ایلام در کمک‌رسانی به زلزله زدگان حماسه آفریدند
امام جمعه ایلام گفت: مردم عزیز ایلام با حضور پرشور خود در کمک‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله سرپل ذهاب و قصر شیرین حماسه دیگر خلق کردند.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مثلث شوم آمریکا و رژیم‌های فاسد و کودک‌کش صهیونیستی و سعودی عامل بحران‌های منطقه‌ای و حوادث خونبار سوریه، لبنان، عراق و یمن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رژیم فاسد و جعلی آل سعود به خاطر کشتار عظیم و وحشیانه در یمن، لبنان، سوریه و عراق کارنامه سیاه و تاریکی دارد که باید توسط یک دادگاه محاکمه و به اشد مجازات برسد.

وی ادامه داد: مقامات سعودی سبب ناامنی و جنگ داخلی و تحریک قومیت‌ها و فرقه‌های مذهبی و قومی در عراق، لبنان، سوریه و یمن با هزینه میلیاردها دلار شده و با این دلارها گروه‌های تکفیری راه می‌اندازد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این رژیم در اثر شکست‌های سنگین و ناکامی در منطقه و عدم تحقق اهداف شوم خود دچار بحران سیاسی در داخل شده است و برای رهایی از بحران خود ساخته پروژه سخیف فرافرکنی و متهم کردن ایران را کلید زده است.

لطفی تصریح کرد: این رژیم درصدد است تا جامعه جهانی و سازمان‌های سیاسی و امنیتی جهان را علیه ایران بسیج کند و به زعم باطل خویش اجماع جهانی را علیه جمهوری اسلامی راه بیاندازد و بحران داخلی که جنگ تاج و تخت است که رژیم پوسیده آل سعود با متهم کردن ایران و حزب‌الله برای مدت کوتاهی به حاکمیت تزلزل و در آستانه سقوط خود ادامه دهد.

اقدامات عربستان در نهایت به نفع ایران و حزب الله تمام شد

خطیب جمعه ایلام گفت: طرح عربستان در همان مرحله اول با شکست مواجه شد و اقدام عربستان باعث شد تا در داخل لبنان غیرت ملی برانگیخته شود و اجماع همه جریان‌های سیاسی حتی حزب سعید حریری در برابر اقدام آل سعود نسبت به گروگیری نخست وزیر لبنان شکل گیرد. البته لبنان با وجود دبیرکل حزب الله قهرمان پیروز در جنگ با رژیم صهیونیستی دچار هیچ بحرانی نخواهد شد و مدیریت انقلاب سید حسن نصرالله شکست سنگینی برای آل سعود رقم خواهم زد.

رژیم عربستان سعودی در آدم‌کشی و جنایت روی تکفیری‌ها و داعشی‌ها را سفید کرد

وی ادامه داد: رژیم عربستان سعودی در آدم‌کشی و جنایت روی تکفیری‌ها و داعشی‌ها را سفید کرد و رکورد آدم کشی را شکست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تجاوز رژیم فاسد آل سعود به یمن با چراغ سبز کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلستان و آلمان به دلیل سودهای کلان از فروش سلاح‌های مرگبار باعث کشتار هزاران مرد و وزن و کودک و نابودی زیر ساخت‌های این کشور فقیر شد.

لطفی تصریح کرد: رژیم فاسد آل سعود علاوه بر ویرانی یمن در جریات بمباران‌ها هزاران کودک یمنی را نیز با اعمال تحریم به کشتن داده است و به همین دلیل آل سعود درافکار عمومی به رژیم کودک‌کش شهرت پیدا کرد و جهان آل سعود را به عنوان یک قاتل خون آشام برای کودکان می‌شناسد.

تقویت فرهنگ کتابخوانی مهم‌ترین عامل حفظ و ارتقای حیات معنوی جامعه اسلامی است

خطیب جمعه ایلام گفت: تقویت فرهنگ کتابخوانی مهمترین عامل حفظ و ارتقای حیات معنوی جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: کتاب ارزشمندترین وسیله برای پیشبرد اهداف فرهنگی سیاسی و اجتماعی جوامع بشری است و احیای فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن در فضای جامعه عامل باز دارندگی جامعه در برابر هنجارها و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: متاسفانه درصد بالایی از مردم جامعه با کتاب فاصله دارند و این دلیل به رکود جامعه در عرصه فرهنگ و اخلاق است.

ترویج وقف‌های جدید توسط واقفان در رسانه ملی یک ضرورت است

وی ادامه داد: ترویج وقف‌های جدید توسط واقفان در رسانه ملی یک ضرورت است، وقف نقش کلیدی در رفع مشکلات اقتصادی مردم دارد، وقف یک سنت اللهی است و پیامبر گرامی و همه امامان معصوم اهتمام داشتند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: وقف در معارف دین اسلام به عنوان باقیات الصالحات برای رفع مشکلات اقتصادی قشرهای فقیر مطرح است و در زمینه‌های مختلف از قبیل تامین هزینه‌های درمان بیماران، ازدواج جوانان، ساخت مساجد و مراکز فرهنگی و دینی علمی راه گشا است.

لطفی تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف در جامعه برای رفع مشکلات اقتصادی ضروری و لازم است و برای توسعه حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و کارهای عام‌المنفعه بسیار موثر است.

استقامت و پایداری شرط پیروزی در مصاف با دشمنان کینه توز به ویژه رژیم آمریکا است

خطیب جمعه ایلام گفت: رمز پیروزی همه پیامبران استقامت آنها بوده است. قرآن کریم در جاهای متعدد استقامت را به کار برده است. در دو جا به صورت خطاب به پیامبر به این مهم اشاره شده که ((فلذالک فارع و اسقم کما امرت )) پس به همین خاطر تو نیز آنان را بسوی آئین واحد اللهی دعوت کن و آنچنان که مامور شده‌ای استقامت نما.

وی ادامه داد: استقامت در قرآن به معنای ایستادگی ادامه دادن و راه را دنبال کردن و متوقف نشدن است البته استقامت در راه خدا کمک کردن اللهی را به دنبال دارد.

ملت ایران با خلق حماسه‌ای دیگر زیباترین جلوه همبستگی و اتحاد را به نمایش گذاشت

لطفی تصریح کرد: مردم قهرمان و نوع دوست ایران برای زلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند و به زلزله زدگان کمک رسانی کردند. همیاری ملی اقشار مختلف برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ستودنی است.

خطیب جمعه ایلام گفت: مردم عزیز ایلام پس از خلق حماسه پذیرایی از میلیون‌ها زائر اربعین با حضور پرشور خود در کمک‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله سرپل ذهاب و قصر شیرین حماسه دیگر خلق کردند.

وی ادامه داد: مردم ایلام در جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی نسبت به استان‌های دیگر سبقت جستند و انقلابی بزرگ در این عرصه پدید آوردند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد