سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29902
|
08:43 - 1396/08/25
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

آمادگی بیمارستان های ایلام برای پذیرش مصدومان زلزله کرمانشاه

آمادگی بیمارستان های ایلام برای پذیرش مصدومان زلزله کرمانشاه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تمامی بیمارستان های استان آمادگی لازم برای پذیرش مصدومان زلزله کرمانشاه را دارند.

به گزارشايلام بيدار، "علی دل پیشه"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگویی اظهار کرد: همچنین از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای اعزام تیم تخصصی پزشکی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعلام آمادگی شده است که در صورت نیاز به منطقه اعزام خواهد شد.

وی یادآور شد: تا کنون 24 دستگاه آمبولانس به همراه 70 نیروی فوریت های پزشکی این استان و همچنین 2 کامیون دارو، ملزومات پزشکی و شیرخشک به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است. 
**اعزام 2 گروه 50 نفره دانشجویی به کرمانشاه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: محموله دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی شامل انواع سرم، آنژیوکت، گاز، باند، ول باند، نخ های بخیه، بتادین و چسب و داروهای بیمارستانی مانند آدرنالین و پتاسیم کلراید است که به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل شده است.
دکتر دل پیشه افزود: همچنین از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام سه هزار قوطی شیرخشک جهت توزیع در بین خانواده‌های زلزله‌زده به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل شده است.
وی یادآور شد: 2 گروه 50 نفره دانشجویان پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی به زلزله زدگان کرمانشاه اعزام شده اند.
**مداوای 940 مصدوم زلرله در بیمارستان های ایلام/تخریب بیمارستان های استان در اثر زلزله صحت ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از زمان وقوع زلزله در یکشنبه شب گذشته تا صبح امروز چهارشنبه 24 آبان، 940 مصدوم به بیمارستان ها و مراکز درمانی بهداشتی استان مراجعه کرده و مداوا شده اند.
دکتر دل پیشه اظهار کرد: بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و تنها هشت نفر بدلیل نیاز به درمان های تخصصی تر در بیمارستان ها بستری شده اند.
وی شایعات مربوط به تخریب بخش هایی از بیمارستان های این استان را تکذیب کرد و یادآور شد: اخباری که در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده است به هیچ وجه صحت ندارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب