سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29833
|
09:00 - 1396/08/20
نسخه چاپی

لزوم توجه به زیرساخت های اربعین در ملکشاهی

لزوم توجه به زیرساخت های اربعین در ملکشاهی
توجه ویژه به زیرساخت های اربعین در شهرستان ملکشاهی بعنوان مسیر دوم تردد زائرین، امری ضروری است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، اربعین بزرگترین تجمع انسانی در جهان است که به منظور ارج نهادن به ارزشهای والای انسانی و رساندن پیام مظلومیت، انسجام و اقتدار شیعه به گوش جهانیان هرساله جمعیتی میلیونی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین در کربلای معلی گرد ضریح منور سیدالشهداء و یاران باوفایش عاشقانه طواف می کنند.

در همین راستا هرسال در ایام منتهی به اربعین حسینی، جمعیت عظیمی از سراسر نقاط کشورمان جهت سفر به کربلای معلی خود را به مرز بین المللی مهران می رسانند.

مسیر تردد زائرین اربعین از مرکز استان ایلام جهت ورود به مرز بین المللی مهران از دومحور ایلام- صالح آباد-مهران و ایلام-ملکشاهی مهران میسر می باشد.

مردم ولایتمدار و مهمان نواز ملکشاهی هرساله خود را آماده پذیرایی و استقبال از زوار کرده و کلیه امکانات و ظرفیتهای شهرستان جهت خدمات رسانی و پذیرایی از زائرین حسینی بسیج می شوند.

مواکب و ایستگاههای پذیرایی از زائرین در مرکز شهرستان و طول مسیرهای ارتباطی برپا می شود و به طور مطلوب از زائرین پذیرایی بعمل می آید.

امسال نیز کلیه ظرفیتهای شهرستان در این راستا بسیج گردید و به خدمت زوار حسینی در آمده است.

گشت های انتظامی، پلیس راه، راهداری در مسیر مستقر شده و همچنین پایگاههای امداد ونجات و فوریت های پزشکی همراه با تجهیزات و تکنسین در مسیرها مستقر است.

آنچه که مهم است وجود امنیت و ایمنی کامل در محور ملکشاهی است به طوری که هیچگونه تصادف منجر به فوت در محورهای شهرستان رخ نداده و زائرین با ایمنی کامل از مسیرهای شهرستان عبور می کنند.

در کنار خدمات رسانی و بسیج امکانات جهت پذیرایی و خدمات رسانی به زائرین، مشکلات زیرساختی در شهرستان ملکشاهی نیز وجود دارد که نیازمند توجه جدی مسئولین است.

از جمله نیازمندیهای زیرساختی اربعین می توان به تعریض و بهسازی مسیر های عبور زائرین اشاره کرد.

محور ارتباطی ایلام- ملکشاهی-مهران مسیر دوم تردد زائرین اربعین حسینی می باشد که نیاز جدی به تعریض، بهسازی، حذف نقاط حادثه خیز ، نصب گاردریل و جداکننده،نصب علائم راهنمایی و... دارد.

ایجاد پاسگاه انتظامی و پلیس راه در  روستای گنبد و سه راهی میشخاص از دیگر نیازهای شهرستان ملکشاهی جهت ایمنی مسیر می باشد.

ایجاد پایگاه امداد ونجات درمسیرهای تردد زائرین، ایجاد سرویس بهداشتی در مسیرها، توسعه اورژانس، حداث دی کلینیک و بیمارستان از دیگر نیازهای زیرساختی اربعین در شهرستان ملکشاهی می باشد.

در مسیر های تردد زائرین اربعین به ویژه روستاهای گنبدپیرمحمد و پاریاب نیاز ضروری به نصب خودپرداز عابربانک وجود دارد.

ایجاد پمپ بنزین ثابت در روستای گنبد پیرمحمد و همچنین پمپ بنزین سیار در روستای پاریاب و سایر نقاط مسیر از دیگر نیازهای زیرساختی اربعین شهرستان ملکشاهی به شمار می رود.

در سطح شهرستان ملکشاهی، کمربندی جهت تردد آسان زائرین وجود ندارد و تردد انبوه اتوبوس و خودروهای زائرین اربعین موجب ایجاد ترافیک در سطح شهر می گردد.، که امید است با تخصیص اعتبار کافی، کمربندی جهت تردد زائران ایجاد گردد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد