سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29826
|
15:16 - 1396/08/19
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام تأکید کرد؛

استقلال سیاسی و اقتدار نظام در گرو مقابله با آمریکا

استقلال سیاسی و اقتدار نظام در گرو مقابله با آمریکا
امام جمعه ایلام گفت: استقلال سیاسی و اقتدار مثال زدنی نظام اسلامی در گرو مقابله با نظام سلطه به ویژه رژیم فاسد آمریکا است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: گفتمان امام و رهبری طی چهار دهه مبارزه مستمر با سیاست‌های استعماری کاخ سفید و هم پیمانان آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: صدای آزادی خواهی و استقلال طلبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهان بویژه جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داد.

وی ادامه داد: آمریکا به شدت نگران نفوذ انقلاب در منطقه و به خطر افتادن منافع حیاتی سیاسی اقتصادی امنیتی خود در منطقه و خاورمیانه است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شواهد حاکی از این واقعیت است که آمریکا در پیشبرد اهداف سیاسی و نظامی خود با حضور ایران در منطقه ناکام و با شکست‌های پی در پی مواجه است. نمونه روشن شکست در لبنان، یمن و عراق و سوریه است و ایران توانست آمریکا را در سیاست‌های راهبردی خود در منطقه متحمل بزرگترین شکست کند.

لطفی تصریح کرد: ایران همواره آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داند و بی اعتمادی به آمریکا در عرصه‌های مختلف را به دستگاه دیپلماسی دولت‌مردان گوشزد کردده است.توافق برجام گرچه هزینه سنگین و خسارت‌های بزرگی برای کشور  داشت اما بی اعتمادی مسؤولان دولتی را به آمریکا عمیق‌‌تر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا تاکنون حدود 18 مورد نقض برجام  داشته است، وقتی می‌بینیم برجام در اقتصاد ایران اتفاق خاصی رقم نزده است و منافعی هم نداشته باید تصمیم درستی در این خصوص گرفته شود.

مواضع رئیس جمهور پیرامون عدم اعتماد به آمریکا دیر هنگام بود اما آنرا به فال نیک می‌گیریم

وی ادامه داد: مواضع اخیر رئیس جمهور پیرامون عدم اعتماد به آمریکا گرچه دیر هنگام بود اما آنرا به فال نیک می‌گیریم، اگر سخنرانی رئیس جمهور پس از برجام و بدعهدی‌های دیگر همگی در اجرای برجام اتخاذ می‌شد قطعا آمریکائی‌ها عقب نشینی می‌کردند و خود را پیروز نهایی بعد از توافق  قلمداد نمی‌کردند، ای کاش مواضع دولت در ابتدای اجرای برجام انقلابی و قاطعانه بود.

احساس ناامیدی و نادیده گرفتن شعار "ما می‌توانیم "مهمترین راهبرد دشمن در میان دانشجویان است

امام جمعه ایلام اضافه کرد: احساس ناامیدی و عدم توانایی و نادیده گرفتن شعار "ما می‌توانیم "مهمترین راهبرد دشمن در میان دانشجویان است. خطری که جریان ارزشی را تهدید می کند نفوذ فرهنگی و القای شعار ما نمی توانیم برای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی باید با کشورهای غربی به ویژه رژیم آمریکا روابط فرهنگی اقتصادی برقرار کنیم.

وی ادامه داد: این جریانات پس از برجام در میان جریان‌های اصلاح‌طلب و طرفدار برقراری روابط با غرب به اوج خود رسید.

نمایش بزرگترین تجمع شیعیان در اربعین سبب رعب و وحشت نظام سلطه آمریکا و ارتجاع غرب و رژیم صهیونیستی شد

خطیب جمعه ایلام گفت: نمایش بزرگترین تجمع شیعیان در اربعین سبب رعب و وحشت نظام سلطه آمریکا و ارتجاع غرب و رژیم صهیونیستی شد. سانسور خبری عظیم‌ترین راهپیمایی اربعین در جوار حرم سیدالشهداء حاکی از بغض و کینه دشمنان اسلام است. همایش اربعین با ابتکار رهبر فرزانه انقلاب و پشتیبانی مرجعیت عالی عراق آیت‌الله سیستانی برای تقویت وحدت و نمایش وحدت و همبستگی امت اسلامی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: راهپیمایی بین‌المللی اربعین لبیک به ندای عدالت‌خواهی و استکبار ستیزی سالار و سرور شهیدان حسین بن علی (ع) است.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب