سرویس: سیاسی
کد خبر: 29809
|
09:02 - 1396/08/17
نسخه چاپی

رئیس دفتر سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان:

روحانی دیگر آمال و آرزوهایش را در جریان اصلاح‌طلب نمی‌بیند

روحانی دیگر آمال و آرزوهایش را در جریان اصلاح‌طلب نمی‌بیند
رئیس دفتر سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه شاهد یک بازگشت به سبقه اصولگرایی از سمت روحانی و حلقه خاصش هستیم، گفت: رفتارهای آقای روحانی را می‌توان توجیه کرد اما با رفتار شهردار اصلاح‌طلب چه کنیم و کجای دلمان بگذاریم؟!

به گزارشايلام بيدار، جمشید ایرانی رئیس دفتر سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان درباره انتقادات اصلاح‌طلبان به دولت یازدهم و انتصابات محمدعلی نجفی شهردار تهران، اظهار داشت: قبل از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همواره تأکید جبهه اصلاح‌طلبان بر این بود که باید یک کاندیدای قوی از جریان اصلاح‌طلبی به‌عنوان پرچم‌دار داشته باشیم، اما به این توصیه ما توجه نشد.

وی افزود: از همان ابتدا روش آقای روحانی در سیاست مشخص بود و ما نیز اعتدال را هیچ‌گاه گفتمان تلقی نکردیم بلکه نوعی روش دانستیم چراکه نقش روحانی بالانسر سیاسی بود.
وی درعین‌حال تأکید کرد که رئیس دولت دوازدهم باید به یاد داشته باشد با چه شعارها و وعده‌هایی واردشده است. هرچند که وی بعد از انتخابات به توصیه حلقه خاصش چون نوبخت و واعظی دیگر نیازی به جریان اصلاح‌طلبی نمی‌بیند و به نحوی شاهد یک بازگشت به سابقه اصولگرایی از سمت روحانی و حلقه خاصش هستیم.
رئیس دفتر سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان بابیان اینکه روحانی تلاش می‌کند مجدداً با جریان اصولگرا و غیره ایجاد تعامل کند، گفت: او دیگر هیچ نگرانی در بدنه اصلاح‌طلبی ندارد و وقتی هم برخی اصلاح‌طلبان نسبت به برخی انتصابات وی معترض می‌شوند پاسخ می‌دهند که این انتصابات با هماهنگی رئیس‌جمهور دولت اصلاحات صورت گرفته است.
وی گفت: آقای روحانی آن‌قدر زرنگ و باهوش است که برای توجیه روش و کارکرد خود را به توصیه رئیس دولت اصلاحات احتجاج ببندد و از وی مایه بگذارد.
رئیس دفتر سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه روحانی دیگر آمال و آرزوهای خود را در جریان اصلاح‌طلب نمی‌بیند، گفت: آقای روحانی تا توانست از ظرفیت اصلاح‌طلبان را بهره برد و امروز هیچ نیازی به این جریان نمی‌بیند.
ایرانی با تأکید بر اینکه کارگزاران به تخریب عارف و عده‌ای از درون دولت روحانی به تخریب جهانگیری پرداختند، اظهار داشت: امروز جریان اصلاحات همه گزینه‌های موجه خود برای 1400 را ازدست‌داده است و به‌راستی به دلیل این خطاهای فاحش؛ برای 1400 چه کسی راداریم؟
وی به انتقاد از رفتار و انتصابات نجفی در شهرداری تهران پرداخت و گفت: در شهرداری تهران رفتارهایی صورت می‌گیرد که به‌مراتب تندتر از برخی رفتارها در دولت است. رفتارهای آقای روحانی را می‌توان توجیه کرد اما با رفتار شهردار اصلاح‌طلب چه کنیم و کجای دلمان بگذاریم؟!
وی افزود: متأسفانه برخی از شکارچیان پست که از سوی لیست امید به شورای شهر تهران راه‌یافته‌اند به دنبال بهره‌مند شدن از خان نعمتی هستند که در شهرداری تهران گسترانیده شده و این ضربه‌ای بزرگ به جریان اصلاحات است.
ایرانی تأکید کرد: شرایط به‌گونه‌ای در حال ادامه یافتن است که بزرگ‌ترین چالش جریان اصلاحات سرخوردگی بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبی خواهد بود و امروز نیز بدنه اجتماعی نسبت به بسیاری از اقدامات و فعالیت‌ها در دولت، شورای شهر و مجلس معترض است.
وی همچنین به کمرنگ شدن اسحاق جهانگیری در دولت دوازدهم اشاره و تأکید کرد: با آمدن آقای واعظی عملاً نقش آقای جهانگیری در دولت بسیار کمرنگ شده است. ما امروز می‌بینیم که در حوزه انتخاب استانداران که بر اساس فرایند مسئولیتش با معاون سیاسی وزارت کشور است این عمل صورت نمی‌گیرد. دلیل اصلی استعفای آقای احمدی که تنها معاون اصلاح‌طلب سیاسی وزارت کشور و دولت از معاونت سیاسی وزارت کشور نیز این بود که ایشان خبر انتصاب 5 استاندار را از تلویزیون متوجه شدند و دانستند هیچ‌کاره در وزارت کشورند...و تغییرات و تحولات در فضای خارج خاص و بسته دیگری و خارج از نگاه کارشناسی و رسمی واصلی‌اش صورت می‌گیرد...
رئیس دفتر سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه مثل‌اینکه اصلاح‌طلبان برای انتخابات نقش پیمانکار انتخاباتی داشته‌اند، گفت: آقای روحانی از ابتدا آب پاکی را روی اصلاح‌طلبان ریخته بود این ما بودیم که سرمان را مثل کبک زیر برف کرده بودیم و رفتارهای وی را توجیه می‌کردیم بنابراین اصلاح‌طلبان به‌جای نقد رفتار روحانی باید به‌نقد خود بپردازند تا قادر باشند به حجم زیاد مطالبات و سؤالات حامیان و طرفداران اصلاح‌طلبی پاسخ‌گو باشند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب