سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29742
|
09:38 - 1396/08/13
نسخه چاپی

گزارش؛

تونل اربعین مسیری ایمن برای تردد رائران اربعین

تونل اربعین مسیری ایمن برای تردد رائران اربعین
تونل اربعین مسیری ایمن وباصرفه برای تردد زائران اربعین حسینی است که امیدواریم مسئولان استان و شهرستان نسبت به معرفی آن به زائران اقدام نمایند.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازجویزر،راه ها یکی از مهمترین موضوعات برای توسعه هر کشوری محسوب می شود و برای این منظور هر دولتی تلاش می کند تا کشور خود را از این مهم بهره مند کند.

راه ها بدون شک بعنوان یکی از دغدغه های مردم هر کشوری که خواستار بهسازی و توسعه و پیشرفت به نسبت موقعیت و مکان تلقی می شود.

برای این منظور کشورهایی که در مسیر توسعه قرار دارند به این مقوله نگاه جدی دارند تا از این طریق خود را درمقابل بسیاری موضوعات بیمه کنند.

اما موضوعی که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت این است که تا چه اندازه مسیر ارتباطی شهرستان ایوان جهت دسترسی به مرکز استان و مرز مهران معرفی شده است.

سال گذشته شهرستان ایوان میزبان بیش از ۳۰۰ هزار نفر از زائران حسینی بود،زائرانی که از اقصی نقاط مختلف کشور این مسیر را برای تردد انتخاب کرده بودند ؛مسیری که حتی یک تصادف منجر به جرح در آن اتفاق نیفتاد.

اما شرایط امسال متفاوت تر از سال گذشته است چرا که با به بهره برداری از تونل اربعین ۱۳کیلومتر گردنه صعب العبور حذف شدواین نوید دهنده کاهش زمان و صرفه جویی در هزینه ها برای رسیدن به مرکز استان است.

در زمینه پذیرایی و استقبال ستاد اربعین شهرستان ایوان با تشکیل جلسات متعدد و ایجاد ایستگاه های پذیرایی و مکان های اسکان مهیای استقبار و پذیرایی از زائران است.
اما نکته ای باید  مورد توجه قرار گیرد  این است که بخشی ازبار ترافیک مسیر حمیل به سمت ایلام می تواند به سمت شهرستان ایوان هدایت  شودومشکلات ناشی از بار ترافیک  در مسیر حمیل کاهش یابد.

لزوم اطلاع رسانی در ورودی اسلام آباد و نصب و اصلاح تابلو های مسیر نما از ضروریات است که امیدواریم مسئولان استان و شهرستان مکاتبات لازم را در راستای معرفی مسیر ارتباطی صورت دهند.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد