سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29730
|
11:15 - 1396/08/12
نسخه چاپی

فرمانده مرزبانی کشور:

توافقی برای حذف روادید صورت نگرفته است

توافقی برای حذف روادید صورت نگرفته است
سردار رضایی گفت: برای اربعین امسال که قطعا داشتن گذرنامه و ویزا برای تردد قطعی است.

"قاسم رضایی"، فرمانده مرزبانی کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ايلام بيدار مستقر در مرز مهران درباره پیاده روی اربعین گفت: توافقاتی بین کشور ایران با عراق برای تسهیل در تردد در مرز بین دو کشورصورت گرفته است و مادرمرز هماهنگ کننده برای اجرایی کردن این توافقات هستیم و با توجه به رعایت کردن قانون داشتن گذرنامه و ویزا از سوی زائران عبور و مرور تسهیل و بصورت کنترل شده در حال انجام است.

وی اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده در 24 ساعت گذشته بیش از 170 هزار نفر از مرز مهران عبورکرده اند که همین حدود از مرز های شلمچه و چذابه تردد صورت گرفته است که در این راستا تعدادی زائر بدون ویزا قصد عبور از مرز را داشتند که با هوشیاری ماموران بازگردانده شدند و امروز هیچگونه مشکلی در تردد نداریم.

رضایی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نمیتوان بدون ویزا از مرز های تردد کرد افزود: زائرانی که خواهان شرکت در پیاده روی عظیم اربعین هستند با زمانبندی مناسب اقدام به اخذ گذرنامه و ویزا کنند تا با رعایت کردن قانون به راحتی در همایش شرکت کنند.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره ازدحام جمعیت در روز اربعین در کشور عراق به زائران توصیه کرد که برای برگشت  به گونهای مدیریت کنند که یک روز مانده به اربعین به سمت مرزهای کشور برگردند تا هم در تسهیل تردد کمک کنند و هم از امکانات پیش بینی شده است بهتر استفاده کنند.

مرز خسروی همچنان بسته است

وی با اشاره به بسته بودن مرز خسروی عنوان کرد: با توجه به توافقات بین دوکشور تمهیدات لازم برای تردد از این مرز اندیشیده شده و تمام دستگاه ها خدماتی و انتظامی آماده بودند و علیرغم تمام پیگیری های صورت گرفته اما تا امروز ازسوی مسئولان عراق ساز و کارها برای تردد فراهم نشده است و زائران برای تردد به مرزهای مهران و شلمچه و چذابه مراجعه کنند.

توافقی برای حذف روادید در اربعین امسال صورت نگرفته است

سردار رضایی در باره حذف روادید برای زائران بین دوکشور ایران و عراق گفت: برای اربعین امسال که قطعا داشتن گذرنامه و ویزا برای تردقطعی است امابا توجه به اینکه در هردو کشور زائران و مشتاقانی برای زیارت ائمه اظهار نیاز به تردد دارند و اگر توافقی بین مسئولان دوکشور صورت بگیرد اعلام خواهد شد.

در پیاده روی اربعین جای شهدا خالی است

فرمانده مرزبانی کشور خاطر نشان کرد: جای شهدا در پباده روی اربعین خالی است البته از نگاه ما خالی است اما شهدا همواره حضور دارند و با توجه به ایثارشان خوشحالند.

وی با اشاره به اینکه زمانی مرز ایران و عراق تبادل آتش بود اما اکنون محل تبادل بهترین ها که همان زائران حسینی هستند شده است اظهار کرد: حضور ما در این دست ما نیست و تسکینی است بر دردهای ما که به گونه ای است که دعوت شده ایم و حضور ما در مرز پس از دفاع مقدس یکی از بهترین اتفاقات زندگی ما جامانده های غافله شهداست.

سردار رضایی افزود:زیارت امروز زائران مدیون جانفشانی شهدا و خانواده های آن هاست کهبا رشادت های خودشان در دفاع مقدس کربلا را به مردم هدیه کردند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد