سرویس: سیاسی
کد خبر: 29729
|
10:09 - 1396/08/12
نسخه چاپی

توئیت پر از کنایه محمد جواد ظریف به آمریکایی ها

توئیت پر از کنایه محمد جواد ظریف به آمریکایی ها
وزیر خارجه ایران در پاسخ به تلاش دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای ارتباط دادن القاعده به ایران، روابط نزدیک دولت آمریکا با حامیان اصلی حوادث 11 سپتامبر را به جهانیان یادآور شد.

به گزارشايلام بيدار،«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتر به خبرسازی جدید دستگاه اطلاعاتی آمریکا علیه کشورمان پاسخ داد.


سازمان سیا اخیراً با استناد به یک فایل ویدئویی که می‌گوید از لپ‌تاپ شخصی «اسامه بن‌لادن» رهبر سابق القاعده استخراج کرده، مدعی ارتباط اعضای خانواده بن‌لادن با ایران شده است.

ظریف در واکنش به این خبرسازی نوشته: «یک رکورد سخیف از میزان تاثیرگذاری دلارهای نفتی: اخبار دروغ سازمان سیا و بنیاد دفاع از دمکراسی با اسناد گزینشی القاعده درباره ایران نمی تواند نقش متحدین آمریکا در 11 سپتامبر را تطهیر کند.»

ژانویه امسال مدیر اطلاعات ملی آمریکا در اطلاعیه‌ای با عنوان «پایان پرونده بن لادن»، اطلاعاتی را منتشر کرد که قرار بود آخرین بخش از مجموعه اسنادی باشد که واشنگتن مدعی است در جریان حمله سال 2011 به پناهگاه «اسامه بن لادن» رهبر القاعده در «ابوت آباد» پاکستان به دست آمده است.

روز چهارشنبه اما، این بار سازمان سیا مستقیما و با نقض بیانیه چند ماه قبل سازمان بالادستی خود، با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد 470000 سند مربوط به ابوت‌آباد را از طبقه‌بندی خارج می‌کند.

دقایقی از این اطلاعیه نگذشته بود که موسسه «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) گزارشی طولانی در مورد محتوای این صدها هزار سند منتشر کرد. گزارشی که محوری روشن داشت: ارتباط ایران و القاعده.

اسناد تازه‌منتشر شده ابوت‌آباد در عمل چیزی ندارد جز ادعاهایی که پیش از این هم طرح شده بود، اما بازنشر آن‌ها این بار با محوریت ایران صورت گرفته تا هدفی را که ذیل پروژه‌ای علیه تهران تعریف شده، پیش ببرد.
 
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب