سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 29685
|
08:29 - 1396/08/09
نسخه چاپی

واکنش یک رفتارشناس به تبلیغات یک فیلم

واکنش یک رفتارشناس به تبلیغات یک فیلم
مجید ابهری رفتارشناس گفت: نباید برای تبلیغ آثار و جذب مخاطب از کلمات و مفاهیم غیراخلاقی یا دارای بدآموزی استفاده کنیم.

به گزارشايلام بيدار، دکتر مجید ابهری رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی درباره تبلیغات فیلم خفگی و بیلبردهای فراوانی که در سطح شهر با این جمله «عاشقشم خفه‌اش نمی‌کنم» گفت: تبلیغات یکی از ارکان اصلی فعالیت های اقتصادی است که متاسفانه بخش های هنری نیز برای کسب درآمد اقدام به آن می کنند.

این رفتارشناس ادامه داد: در پاره ای از مواقع این گونه تبلیغات در خیابان‌ها، معابر و اماکن عمومی نصب می‌شوند که در این صورت تمام شهروندان از کودک، جوانان، زنان و مردان شاهد آن هستند. با توجه به سرعت فراگیری کودکان و نوجوانان و ظرفیت عقلی آنان بسیاری از تبلیغات اثر فکری خود را بر روی این اقشار می‌گذارد و با برخی از عبارات افکار این گروه سنی دچار تناقض می‌شوند.

ابهری گفت: برای آثار هنری مثل فیلم یا تئاتر انتخاب نام یا عبارات تبلیغی بسیار مهم است و باید به آن توجه شود، این آثار برای جذب مخاطب قرار نیست از کلمات و مفاهیم غیراخلاقی و یا دارای بدآموزی استفاده کنند. اخیراً اسامی نامأنوس و عجیب برای بعضی از این فعالیت‌ها انتخاب می‌شود که از نگاه رفتارشناسی حرکتی است برای جذب مخاطب و فروش بیشتر.

وی در ادامه گفت: به طور مثال وقتی در یک بنر تبلیغی نوشته می‌شود «عاشقشم خفه‌اش نمی‌کنم» این عبارت دارای ابعاد رفتاری در جامعه است و نظیر این گونه کلمات و اسامی کم نیستند. لازم است اصحاب هنر و مدیران نهادهای متولی در این زمینه دقت و عنایت بیشتری کنند و خانواده‌ها نیز در این محور توجه کافی مبذول دارند. 

ابهری در ادامه تاکید کرد: معابر، خیابان ها و بزرگراه ها در زمره اماکن عمومی است که در انجام فعالیت های مرتبط با این گونه اماکن باید تمام ابعاد تربیتی، فرهنگی روانشناختی و رفتار مورد عنایت کامل قرار گیرد. 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب