سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29621
|
08:07 - 1396/08/03
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

مهران مهیای قدوم زائران؛ از ساماندهی پارکینگ خودروها تا توسعه خدمات شهری

مهران مهیای قدوم زائران؛ از ساماندهی پارکینگ خودروها تا توسعه خدمات شهری
شمارش معکوس برای آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی آغاز شده و آنچه این روزها در صدر اخبار قرار دارد اخبار مربوط به مرزهای چهارگانه به خصوص مرز مهران است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::شمارش معکوس برای آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی آغاز شده و آنچه این روزها در صدر اخبار رسمی و غیررسمی کشور قرار دارد اخبار مربوط به مرزهای چهارگانه ای است که زائران از ان تردد می کنند.

در میان مرزهای چهارگانه که البته مرز خسروی امسال به جمع مرزهای سه گانه سال های گذشته پیوسته، حدود 50 درصد ازئران اربعین "مرز مهران" را انتخاب می کنند؛ به همین علت مرز مهران این روزها بیشتر در صدر اخبار است.

پایگاه خبری تحلیلیایلام بیدار، همچون سال های گذشته در روزهای باقی مانده تا اربعین اقدام به انتشار مجموعه فعالیت های دستگاه های اجرایی برای این ایام می کند.

یکی از دستگاه های اجرایی در این ایام که در روزهای باقی مانده تا اربعین فعالیت های زیادی را بر دوش دارد شهرداری مهران است؛ در این راستا بعد از انتخاب شهردار جدید مهران اقداماتی در حوزه اربعین و خدمت به زوار انجام گرفته که شهردار مهران در گفتگو با ایلام بیدار این اقدامات را تشریح کرده است.

خدمات شهری، ساماندهی پارکینگ ها، ارتقای سلامت شهری و 24 ساعته شدن فعالیت های شهرداری تا اربعین از جمله این موارد است.

تشریح اقدامات شهرداری مهران در آستانه اربعین حسینی

"حجت شاکیان"، شهردار مهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار در خصوص فعالیت های شهرداری در آستانه اربعین حسینی گفت: شهرداری مهران در آستانه مراسم بزرگ راهپیمایی بزرگ اربعین اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری، شهرداری مهران به دلیل گستردگی و اهمیت این موضوع، در قالب اکیپی به صورت فعال و همه روزه نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی در سطح شهر اقدام می کند.

این مسئول اجرایی افزود: در این راستا از شهروندان خواسته شده تا در صورت مشاهده هرگونه تخلیه نخاله و پسماندهای شهری در مناطق مسکونی مراتب را به اطلاع شهرداری رسانده تا در اولین فرصت مأمورین شهرداری نسبت به جمع آوری این نخاله ها اقدام کنند.

شاکیان هدف از اجرای طرح پاکسازی معابر سطح شهر را ارتقای سلامت شهر و رفاه حال شهروندان و نیز زائران اربعین خواند و گفت: با توجه به نزدیک شدن اربعین نیروهای شهرداری به صورت شبانه روزی با تجهیزات لازم تمام سعی خود را به کار می برند تا رضایت شهروندان و زائران عزیز را به دست آورند.

شهردار مهران ادامه داد: هدف از اجرای این عملیات پاکسازی، تنظیم و شستشوی معابر، برداشت نخاله های اضافه، شستشوی جداول و ایجاد محیط سالم برای شهروندان است و در حال حاضر وضعیت نظافت معابر سطح شهر با همت کارگران خدوم خدمات شهری در وضعیت مطلوب می باشد و این مهم تا پاکسازی کامل معابر ادامه خواهد داشت.

24 ساعته شدن فعالیت های شهرداری

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری مهران به صورت 24 ساعته، تمام وقت و با انتصاب شهردار شب در حال آماده سازی زيرساخت های شهری برای اربعين است و برای دستیابی به این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

شهردار مهران عنوان کرد: شهرداری مهران برای تحقق اهداف خود نيازمند همراهی رسانه ها است.

ساماندهی پارکینگ های خودرو

وی در ادامه از راه اندازی پارکینگ بزرگ اربعین در ورودی شهر مهران خبر داد و گفت: این پارکینگ به گستره 70 هزار متر مربع ایجاد شده و ظرفیت 50 هزار دستگاه خودروی زائران اربعین حسینی را دارد.

شاکیان اضافه کرد: کار زیرساخت این پارکینگ رو به اتمام است و به زودی با ورود خودروهای زوار اربعین حسینی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

این مسئول گفت: این پارکینگ برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در شهر مرزی مهران ایجاد شده است.

شاکیان تصریح کرد: این پارکینگ دارای جایگاه سوخت، مراکز خدمات مخابراتی و تلفن همراه و بازارچه سنتی است که زوار در کنار پارک خودرو از دیگر مزیت‌ها و خدمات استفاده داشته باشند.

شهردار مهران گفت: مدیریت این پارکینگ با عنایت به تاکید مسؤولان برای ایجاد نظم و امنیت در این مکان به شرکت انتظام سپرده شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب