سرویس: سیاسی
کد خبر: 29613
|
11:04 - 1396/08/02
نسخه چاپی

حماس: سلاح مقاومت قابل مذاکره نیست؛ تهران و حماس اختلافات را کنار گذاشتند

حماس: سلاح مقاومت قابل مذاکره نیست؛ تهران و حماس اختلافات را کنار گذاشتند
معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که برخی طرف‌های رسانه‌ای و عربی برای ضربه زدن به روابط بین حماس و قطر تلاش می‌کنند.

به گزارشايلام بيدار،«صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که برخی طرف‌های رسانه‌ای و عربی با اتهام‌زنی علیه  قطر مبنی بر مخالفت این کشور با آشتی فلسطینیان، سعی در ضربه زدن به روابط دوحه با حماس را دارند.

العاروری در مصاحبه با شبکه الجزیره اظهار داشت که قطر از آشتی فلسطینیان صرف‌نظر از مکان تحقق آن خواه در مصر و یا غیره، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به استحکام روابط بین حماس و قطر، تصریح کرد که هیأتی از حماس چندین بار به دوحه سفر کرده و مسئولان آن را در جریان تحولات آشتی و اوضاع فلسطین قرار داده است.

العاروری هر گونه اظهارنظر مسئولان حماس علیه قطر را رد و تأکید کرد که مسئولان حماس به خصوص آنهایی که در غزه حضور دارند و از حمایت پی‌درپی قطر برخوردارند، هیچ گونه اظهارنظری علیه قطر نکرده‌اند.

حماس آماده امتیازدهی بیشتر درباره آشتی ملی است

این مسئول حماس درباره آشتی فلسطینیان نیز اظهار داشت که حماس آماده ارائه امتیازات بیشتر با هدف دستیابی به توافقاتی است که به موفقیت آشتی منجر شود به شرط آنکه در اصول حماس و قضیه فلسطین خللی وارد نشود.

العاروری افزود که سلاح مقاومت «خط قرمز» است و این سلاح قابل مذاکره و بررسی نیست.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که این جنبش هرگز رژیم صهیونیستی را نه اکنون و نه در آینده به رسمیت نخواهد شناخت.

حماس و ایران اختلافات را کنار گذاشته‌اند

این مسئول حماس درباره رابطه حماس و ایران نیز گفت که اختلاف‌نظر و دیدگاه بین تهران و حماس وجود دارد اما دو طرف این اختلافات را به خاطر حمایت از آرمان فلسطین و پایبندی به گزینه مقاومت و سلاح آن، کنار گذاشتند بدون آنکه از حماس خواسته شود مواضعی درباره درگیری‌های منطقه‌ای و اختلافات بین کشورهای منطقه اتخاذ نماید.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب