سرویس: اقتصادی
کد خبر: 29568
|
10:25 - 1396/07/29
نسخه چاپی

رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

سهم ایران از صادرات جهانی ۳۴ صدم درصد است

سهم ایران از صادرات جهانی ۳۴ صدم درصد است
رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم روز ملی صادرات گفت: سهم ایران از صادرات جهانی با احتساب نفت ۳۴ صدم درصد و بدون نفت ۲۴ صدم درصد است.

به گزارشايلام بيدار،غلامحسین شافعی امروز در بیست و یکمین سالروز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، گفت: براساس آمار رسمی، سهم ایران از صادرات جهانی 34 صدم درصد است و اگر نفت را از ان جدا کنیم، سهم ما از صادرات 24 صدم درصد می شود.

ریس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: البته با توجه به واقعیت ها و موقعیت‌هایی که در کشور وجود دارد، می‌تواند این رقم در یک فاصله میان مدت به رقم بسیار بالاتری افزایش یابد.

وی افزود: زمانی ما در صادرات می‌توانیم موفق باشیم که از یک پشتوانه تولیدی موفق برخوردار باشیم.

شافعی اظهار داشت: بخش صادرات در مقابل تلاطمات سیاسی و اقتصادی بیشتر از سایر بخش‌های اقتصادی تحت تاثیر است و بنابراین توجه به صادرات و نگاه بلند مدت برای رفع مشکلات صادرات بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از صادرات ما در شرایط فعلی به صادرات مواد کشاورزی و خان معدنی تعلق دارد گفت: شاید یکی از جاذبه های بازار برای این محصولات استفاده از یارانه‌هایی است هم در بخش کشاورزی و هم در بخش مواد خام معدنی منظور می‌شود.

وی افزود: نهایتا به دلیل آنچه پیش رو داریم، به دلیل منابع محدود آبی و فشردگی رقابت در صادرات مواد خام باید، به این موضوع که توجه کرد که صادرات این محصولات در آینده توفیق چندانی نخواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: به نظر می‌رسد با یک نگاه جدید و توجه ویژه به بخش تولید در کشور و توجه به بخش صادرات صنعتی برای آینده ما بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده کالاهای صادراتی ما کمتر از کالاهای وارداتی است، بیان داشت: در حال حاضر ارزش صادراتی کالای ما 341 دلار و کالاهای وارداتی 1308 دلار است.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد