سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29538
|
08:09 - 1396/07/26
نسخه چاپی

گزارش؛

عزم جزم سپاه برای محرومیت زدایی در مناطق محروم چرداول

عزم جزم سپاه برای محرومیت زدایی در مناطق محروم چرداول
فرمانده سپاه چرداول گفت:سپاه برای محرومیت زدایی ومبارزه با فقر در چرداول علاوه براحداث مسکن محرومین، اقدامات عمرانی در نقاط محروم شهرستان نموده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از دیار زاگرس ، فقر یکی از عوامل مهم ایجاد سوء تغذیه و در عین حال یکی از عواقب آن است. به سخن دیگر فقر سبب ایجاد سوء تغذیه و ناتوانی جسمی و ذهنی می شود که به نوبه خود فقر بیشتری را به دنبال خواهد داشت. با این حال نباید فراموش کرد که فقر تنها علت سوء تغذیه نسبت و عوامل فرهنگی اجتماعی و بهداشت و سلامت عمومی جامعه در ایجاد سوء تغذیه نقش دارند.

در حال حاضر گروه هایی از جمعیت جامعه ما دچار سوء تغذیه هستند. مسائل ناشی از کم غذایی عبارتنداز: سوء تغذیه پروتئین-انرژی، کم خونی فقرآهن، اختلالات ناشی از کمبود ید، کمبود روی، کلسیم، کمبود ویتامین A، B2 و D.بخش هایی از جمعیت نیز از مشکلات ناشی از اضافه مصرف یا مصرف رژیم غذایی نامتعادل، چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی رنج می برند.

فائو: فقر و گرسنگی در جهان در حال افزایش است

رئیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد تعداد افراد گرسنه در سطح جهان بعد از چند سال روند کاهشی، بار دیگر در حال افزایش است که وقوع درگیری و مناقشات مختلف و نیز تاثیر پدیده تغییرات آب و هوایی، دلایل آن به شمار می رود.

"خوزه گراتسیانو داسیلوا" مدیر کل فائو در نشست دوسالانه فائو در رم گفت: آمار اولیه در دسترس نشان می دهد امسال تعداد افراد گرسنه بار دیگر شروع به افزایش کرده است.

براساس اعلام فائو تعداد افرادی که غذای کافی برای خوردن نداشتند در دوره زمانی 2014 تا 2016 به 795 میلیون نفر رسیده بود. این رقم در مقایسه با رقم سال 1990 تا 1992 حدود 21 درصد کاهش نشان می داد. براساس گفته دبیر کل فائو در شرایطی که بیست میلیون نفر از جمعیت جهان به سبب وقوع درگیری های مختلف و نیز خشکسالی در سودان جنوبی، نیجریه، سومالی و یمن با خطر مرگ بر اثر گرسنگی روبرو هستند، افزایش این رقم جای تعجب ندارد. 

علل فقر

اسلام فقر مادی را یک پدیده غیرطبیعی می داند که علت بسیاری از فقرها تنبلی و عدم پشتکار افراد است. حضرت علی(ع) می فرماید: هر کس بر رنج(ناشی از کار) بردباری نورزد، باید فقر را تحمل کند. همچنین می فرمایند: آن گاه که اشیاء جفت شوند تنبلی و کم کاری با هم جفت گردند و فقر تولد یابد(میزان الحکمه 251). همچنین بی برنامگی یا برنامه ریزی نادرست به پیدایش فقر در سطح افراد و جوامع می انجامد. به همین جهت امام علی(ع) نداشتن برنامه در زندگی و سوء تدبیر را عامل فقر دانسته است. برخی از روایات نیز اسراف را سبب زوال نعمت دانسته اند که در واقع نوعی بی برنامگی و عدم رعایت اعتدال در مصرف است.

شهرستان چرداول از دارای مناطقی است که از لحاظ معیشتی وضعیت مناسبی نداشته واز توسعه باز مانده که این مسئله خود به خود باعث شده تا برخی از خانوار در فقر وتنگدستی به سرببرند که نیازمند برخی اقدامات مسئولان برای مبارزه با این مقوله است.

محرومیت زدایی و مبارزه با فقر،  اولویت های اصلی سپاه

سرهنگ 2 پاسدار پاکزاد نوید فرمانده سپاه چرداول در این رابطه به خبرنگاردیار زاگرس گفت:سپاه در ماموریت اصلی خود برای محرومیت زدایی ومبارزه با فقر در شهرستان علاوه براحداث مسکن محرومین واقدامات عمرانی در نقاط محروم شهرستان برای توسعه خوداشتغالی وکارآفرینی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی نامگذاری امسال به سال تولید ملی واقتصاد مقاومتی اقدام به توسعه این مقوله مهم برای مبارزه با فقرومحرومیت نموده است.

وی اضافه کرد:اعطای مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون ریال وام صنایع تبدیلی با سود 10 درصد و170 میلیون ریال وام 4 درصد دراین راستا از جمله اقدامات سپاه درراستای توسعه اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال تاکنون است.

نوید تصریح کرد:در زمینه طرح های اقتصاد مقاومتی درزمینه های صنایع دستی و توسعه باغات با اعتبار 800 میلیون ریال بین مردم وبسیجیان به صورت وام اهدا شده و تا پایان سال طرح اقتصادی مقاومتی بیشتری را پوشش خواهیم داد.

فرمانده سپاه چرداول بیان داشت:رسالت اصلی سپاه رشد وشکوفایی جامعه برای رسیدن به قله های پیشرفت وتعالی درسایه منویات مقام معظم رهبری است که امیدواریم بتوانیم روزی به آن دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب