سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29534
|
07:18 - 1396/07/26
نسخه چاپی

وقتی وعده ها عملی نمی شود؛

پیشرفت لاکپشتیNGL 3100 / آماری که همچنان شفاف نیست

پیشرفت لاکپشتیNGL 3100 / آماری که همچنان شفاف نیست
آنچه که در ظاهر و باطن پروژه NGL 3100 برای مردم دهلران ملموس می باشد این است که مسئولان فقط می خواهند مردم را در حد حرف نگه دارند...

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، شهریور ماه سال 95 به مناسبت هفته دولت پروژه بزرگ ان جی ال 3100 دهلران برای دومین بار کلنگ آغاز عملیات آن با حضور استاندار وقت البته این بار توسط بیل مکانیکی بر زمین زده شد.

پس از گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز عملیات این پروژه مهم که با حضور استاندار آغاز شد خبرهای خوبی از روند پیشرفت آن به گوش نمی رسید و همین باعث شد تا این پایگاه خبری گزارشی تحت عنوان "طبل توخالی NGL3100" به انتشار در آورد.
 
پیشرفت لاکپشتیNGL 3100 / آماری که همچنان شفاف نیست
 
پس از انتشار این گزارش، روابط عمومی شرکت "اُ یک" طی تماسی با مدیرمسئول پایگاه خبری نسیم دهلران ابراز گلایه مندی نمود که این گزارش باعث کند شدن پیشرفت پروژه می شود و "حسینعلی موسوی" فرماندار دهلران نیز در آذر ماه با خبرنگار نسیم دهلران به بازدید از پروژه رفت و در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: پروژه NGL۳۱۰۰ با احتساب کارهای مهندسی در مجموع ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
14 درصد پیشرفت پس از سه ماه کار یک پیشرفت بسیار چشم گیر است و این امید را می داد که شاید زودتر از موعد خود نیز این کار به سر انجام برسد.
 
پروژه ان جی ال 3100 قرار است که 40 ماهه تحویل داده شود و اکنون 13 ماه از آن گذشته است.
 
پیشرفت لاکپشتیNGL 3100 / آماری که همچنان شفاف نیست
 
بر اساس این گزارش، فرماندار دهلران روز گذشته بدون اصحاب رسانه به بازدید از این پروژه پرداخته است و پس از بازدید با روابط عمومی فرمانداری مصاحبه ای را انجام داده است.
 
در این مصاحبه موسوی به پیشرفت 20درصدی این پروژه  اشاره نموده و از به کارگیری 460 نفر در حال حاضر در این پروژه خبر داده است.
 
آماری که شفاف نیست
با حساب سر انگشتی می شود فهمید که این پروژه بعد از آذرماه سال گذشته تا کنون که بیش از 9 ماه گذشته است فقط پیشرفت 6 درصدی دارد و این یعنی برخلاف اظهارنظر روابط عمومی فرماندار که می گوید " امیدواری به تسریع بیشتر در اجرای طرح ان جی ال دهلران" بسیار ناامید کننده می باشد.
 
این پروژه پس از 13 ماه اکنون 20 درصد پیشرفت نموده و اگر هرساله 20 درصد پیشرفت نماید تازه بعد از 4 سال یعنی 48 ماه، تازه به 80 درصد پیشرفت رسیده است که این یعنی فراتر از قراردادی که بسته شده و بیم آن می رود که پروژه ان جی ال  به سرنوشت دیگر پروژه های شهرستان چون کارخانه سیمان و پالایشگاه نفت که تابلوی آن نیز به یغما رفت دچار شود.
 
پیشرفت لاکپشتیNGL 3100 / آماری که همچنان شفاف نیست
 
یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت این پروژه تخصیص اعتبار بیش از 500 میلیون دلار است که قرار بود از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود و بیشتر از یک سال است که فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از دلسوزان این شهرستان این نوید را داده اند که تأمین شده است ولی هنوز به مقصد نرسیده است.
 
وعده های توخالی
آنچه که در ظاهر و باطن این پروژه برای مردم دهلران ملموس می باشد این است که مسئولان فقط می خواهند مردم را در حد حرف نگه دارند تا زمان بیشتر و بیشتر سپری شود و مسئولیت این پروژه از آنها سلب گردد و در آخر گزارشی دهند از عملکرد به ظاهر مثبت خودشان و این سرزمین را ترک کنند و باز جوانان بیکار بمانند و پروژه هایی که مسئولان شهرستان و استان برای پیگیری آنها آنگونه که باید درب وزارتخانه ها را از پاشنه در نیاوردند.
 
یادی کنیم از اولین نشست "قاسم سلیمانی دشتکی" استاندار ایلام که بیان نمود مدیرکل ها و فرمانداران برای اعتبار گرفتن باید هر روز پشت درب وزارتخانه ها باشند و این یعنی اینکه مسئول باشند و نه اینکه فقط سمتی را گرفته و بر روی صندلی آن جا خوش کنند.
 
در جلسه ای نیز که چندی پیش اعضای شورای شهر و چند تن از جوانان بیکار با فرماندار دهلران گرفتند قرار بود که اعضای شورای شهر به نمایندگی از جوانان بیکار در بازدید از این پروژه مهم حضور داشته باشند اما این وعده، توخالی از آب در آمد و عملی نشد تا همچنان در دهلران تفاوت حرکت در عمل تا روی کاغذ از زمین باشد تا آسمان...
 
پیشرفت لاکپشتیNGL 3100 / آماری که همچنان شفاف نیست
 
معمولا در کشور مرسوم است که پروژه هایی که روند امیدوار کننده ای دارند مسئولان برای بازدید از آنها اصحاب رسانه را همراه خود می برند چراکه اطمینان دارند این پروژه در مسیر پیشرفت است و اگر بدون اصحاب رسانه می روند آن بازدید را رسانه ای نمی کنند.
 
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد