سرویس: سیاسی
کد خبر: 29507
|
10:41 - 1396/07/24
نسخه چاپی

لاوروف: تهدید به خارج‌شدن از برجام نگران‌کننده است/ تنش کنونی با کره‌شمالی به تقابل نظامی منجر می‌شود

لاوروف: تهدید به خارج‌شدن از برجام نگران‌کننده است/ تنش کنونی با کره‌شمالی به تقابل نظامی منجر می‌شود
وزیر خارجه روسیه نسبت به تحولات کنونی حول توافق هسته‌ای ایران و تنش افزایی آمریکا با کره‌شمالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارشايلام بيدار،«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت تحولات اخیر مربوط به توافق هسته‌ای ایران، باعث نگرانی‌های جدی مسکو شده است.

لاوروف طی سخنرانی در فستیوال جهانی دانشجویان و جوانان در سوچی، تاکید کرد تهدید آمریکا برای خارج شدن از توافق هسته‌ای ایران و همچنین تنش‌های روزافزون با کره‌شمالی، بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش برای تک قطبی کردن قدرت و سیاست در جهان است تاکید کرد نسبت به از دست رفتن اعتماد متقابل بسیار نگران هستند و راهی که واشنگتن در قبال کره شمالی پیش‌گرفته به تقابل نظامی ختم می‌شود.

لاوروف با اشاره به وجود بحران‌های حل نشده در مقابله با تروریسم جهانی، تاکید کرد برخی دولت‌ها به دنبال کردن منافع سیاسی خود در جریان این بحران‌ها ادامه داده و گروه کوچکی از کشورهای غربی می‌خواهند با این کار، تسلط خود بر تحولات جهان را حفظ کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که در موضوع بحران‌های سوریه و لیبی، برخی بازیگران بین‌المللی (آمریکا) در تلاش برای استقرار نیروی نظامی خود در آن کشورها و فروش سلاح‌های کشتار جمعی خود هستند.

وی با بیان اینکه دولتمردان جدید آمریکا می‌خواهند ارزش‌ها و اصول دموکراتیک این کشور را نقض و معکوس کنند، گفت برخلاف سیاست روس‌هراسی در غرب، مسکو آماده همکاری با ناتو و کشورهای غربی است.

لاوروف همچنین افزود که روسیه به دستورکارش برای ایفای نقش ضامن در روابط و ثبات بین‌المللی (از جمله مذاکرات آستانه) ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب