سرویس: سیاسی
کد خبر: 29506
|
10:40 - 1396/07/24
نسخه چاپی

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

۷۱۵ نفر از اساتید معارف دانشگاه‌ها تهمت‌های ترامپ را محکوم کردند/ اعلام آمادگی برای اقدام علیه سیاست‌های استکباری آمریکا

۷۱۵ نفر از اساتید معارف دانشگاه‌ها تهمت‌های ترامپ را محکوم کردند/ اعلام آمادگی برای اقدام علیه سیاست‌های استکباری آمریکا
715 استاد معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای خواستار وحدت هرچه بیشتر دولت و ملت در برابر تهمت‌های رئیس جمهور آمریکا شده و آمادگی خود را برای اقدام علیه سیاست‌های استکباری و خصمانه دولت امریکا اعلام کردند.

به گزارشايلام بيدار،715 استاد معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور در محکومیت اظهارات وقیحانه رئیس جمهور آمریکا و تقدیر و حمایت از مواضع صریح و قاطع رئیس جمهور کشورمان بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: با گذشت قریب به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران علیه رژیم دیکتاتور و دست‌نشانده‌ی پهلوی، علیرغم اثبات صلح‌جویی و دوستی جمهوری اسلامی ایران با ملل مختلف جهان، رئیس جمهور آمریکا دیشب در سخنانی سخیف و توهمی حکومت، دولت و ملت ایران را به مواردی از پایه بی‌اساس و کذب متهم کرد.

این اساتید معارف اعلام کردند: در تاریخ ثبت شده است و مردم آزاده جهان نیز می‌دانند که عامل آشوب در سراسر جهان بخصوص منطقه خاورمیانه، دولت امریکا و رژیم‌ها و گروهک‌هایی هستند که تحت حمایت مستقیم آن قرار دارند. امروز عربستان سعودی کودکان یمن را با سلاح‌های خریداری شده از کدام کشور ذبح می‌کند؟ تروریست‌های داعشی که روزانه خون ده‌ها نفر از مردم مظلوم سوریه و عراق را می‌ریزند مولود کدام کشور هستند؟ رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت کدام کشور هر روز به روی مردم ستمدیده فلسطین آتش می‌گیرد؟ امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبارزه با آشوب مستکبران در داخل کشور، در کنار مردم مظلوم و آزادی‌خواه عراق، سوریه، فلسطین، یمن و سایر ملت‌ها و دولت‌های مورد ظلم در مبارزه با متجاوزان و تروریست‌های وحشی و بی‌رحم دست‌نشانده‌ی دولت امریکای جنایتکار است.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: هرچند برجام یک سند بین‌المللی است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل و تایید جامعه جهانی رسیده است، اما اصل برجام برای برداشته شدن تحریم‌ها بخصوص تحریم‌های دولت امریکا توافق شده است. لذا در صورت نقض عهد امریکایی‌ها -که قطعاً دور از ذهن نیست و با توجه به سابقه تاریخی آن‌ها قریب‌الوقوع حدس زده می‌شود- در قالب بازگشت یا تمدید تحریم‌های قبلی و یا همچنین وضع تحریم‌های جدید -حتی به بهانه‌ی مسائل غیر هسته‌ای همچون توان موشکی، حقوق بشر و ...- می‌بایست دولت جمهوری اسلامی با اقدام عملی شجاعانه و محکم با آن‌ها مقابله کرده و راه پیشرفت بخصوص در صنعت هسته‌ای را هموار سازد.

در این بیانیه آمده است: اینجانبان به عنوان اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور؛ ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور به دلیل مواضع سریع، صریح و شفاف پیرامون این سخنان، ضمن محکومیت فحاشی و تهمت‌های رئیس جمهور فحاش و بی‌ادب امریکای متجاوز و جنایتکار، خواستار وحدت هرچه بیشتر دولت و ملت هستیم و آمادگی خود را در حمایت از اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران علیه سیاست‌های استکباری و مداخله‌جویانه و خصمانه دولت امریکا اعلام می‌داریم.

اسامی امضاکنندگان بیانیه در خبرگزاری فارس محفوظ است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد