سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29499
|
07:40 - 1396/07/24
نسخه چاپی

گزارش؛

ضرورت رفع نواقص جاده ای محور اربعین در استان ایلام

ضرورت رفع نواقص جاده ای محور اربعین در استان ایلام
مسیر پر پیچ و خم روستای شباب تا ایلام، نبود روشنایی، عدم خط کشی و نبود نیوجرسی در جاده ها از جمله مشکلاتی است که تا قبل از حضور زائران در استان ایلام باید مرتفع شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، به لطف خدواند سبحان و عنایات ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مرز مهران بازگشایی شد و چند سال است که این مسیر محل تردد زائرین عتبات عالیات شده است.

در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته اما همچنان ناکافی است؛ امروزه در دنیا صنعت گردشگری و بخصوص صنعت توریسم مذهبی با استقبال ویژه ای از سوی گردشگران همراه شده به گونه ای که در روزهای اخیر و در ایام ماه محرم بسیاری از گردشگران مناطق مختلف دنیا در آئین سینه زنی استان هایی همچون زنجان، یزد، اردبیل و ...حاضر شده و این حضور مختص مسلمانان نیست و بسیاری از این گردشگران از کشورهای اروپایی هم در این مراسمات مذهبی حضور یافته اند.
 و اما این موضوع برای استان ایلام کاملا متفاوت بوده چرا که ایلام شاهراه و دروازه ورود به عتبات عالیات است و در چند سال اخیر شاهد رفت و آمد تعداد بسیار زیادی از مردم دو کشور جهت زیارت در اماکن مذهبی ایران و عراق هستیم.
 در چند سال اخیر با اجرای پیاده روی اربعین شاهد فرصت های جدیدی در کشور در حوزه گردشگری مذهبی هستیم که این فرصت نقش مهمی در برنامه ریزی های فرهنگی در راستای حفظ و توسعه ارزش‌های دینی و مذهبی در جامعه دارد.
اما در چند روز گذشته که از مسیر کرمانشاه به ایلام تردد می کردم در حد فاصل روستای شباب تا میدان قرآن ایلام چندین بار به زحمت خودرو را کنترل کردم، چرا که خبری از خط کشی جاده و روشنایی نبود.
از این موارد که بگذریم بحث پیچ های فراوان و غیر اصولی تنگه ارغوان که با هزار اصلاح و تعریض به این نقطه رسیده اند خود می تواند باعث حوادث فراوانی باشد.
بر اساس این گزارش، عدم زیباسازی شهری در مسیر میدان ارغوان تا روستای مهدی آباد در برخی از تصاویر ذیل قابل مشاهده است که متاسفانه هنوز خبری از کاشت چمن یا گُل کاری، فوّاره های آب و چشم اندازهای درون بولوار نیست، خط کشی جاده بسیار کمرنگ و غیر قابل رویت است و خبری از روشنایی درون بولوار و داخل تونل چغا سبز نیست.
مسئولین عزیز و خدمتگذار توجه داشته باشند که شاید با افتتاح روگذر ارغوان، اتوبوس های بین شهری به داخل مرکز شهر تردد نکنند؛ اما هستند بسیاری از افراد که با خودروی شخصی برای رفع برخی از احتیاجات به مرکز شهر مراجعه می کنند که متاسفانه در استان ما با کمبود سرویس های بهداشتی درون شهری مواجهیم و درب مساجد هم تا روزهای نزدیک به اربعین بسته است.
در این روزها انتظاری که از شهرداری و اداراتی همچون بهداشت و درمان، اوقاف و امور خیریه، حمل و نقل و راه و شهرسازی و ... می رود این است که تمهیدات لازم را برای زائرین در نظر بگیرند تا صنعت توریسم مذهبی در استان ایلام رنگ و بوی واقعی به خود بگیرد.
باید تلاش کنیم با میزبانی درست و همچنین ارائه خدمات مطلوب نسبت به معرفی این جاذبه ها در شهرستان به زائران اقدام نماییم.
هرگونه برخورد درست و ادای حق میزبانی نقش تأثیرگذاری بر روی زائران خواهد داشت که می تواند توجه و نظر آنهارا به آداب، سنت و رفتار مردم استان ما جذب کند تا در ایام سال به ایلام سفر نمایند.
باید تلاش کنیم با ایجاد امکانات مناسب از این فرصت در مسیر ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) بهره مند شویم.
 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب