سرویس: سیاسی
کد خبر: 29475
|
10:16 - 1396/07/22
نسخه چاپی

البرادعی: پروپاگاندای ترامپ درباره برجام همچون دورخیز برداشتن برای جنگ عراق بود

البرادعی: پروپاگاندای ترامپ درباره برجام همچون دورخیز برداشتن برای جنگ عراق بود
مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک پیام توییتری گفت که اظهارات تند رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام یادآور، آماده شدن واشنگتن برای جنگ عراق بود.

به گزارشايلام بيدار، «محمد البرادعی» مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به سخنرانی تند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران وعدم تأیید پایبندی این کشور به برجام در یک پیام توییتری نوشت که اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام یادآور آماده شدن واشنگتن برای جنگ عراق بود.

ترامپ روز جمعه (دیروز) در اعلام راهبرد جدید خود در قبال ایران، به وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز داد تا سپاه پاسداران را به فهرست تحریم‌ها بیافزاید و در ادامه پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را تأیید نکرد.

البرادعی که در بهار 2003 تصریح کرد که پرونده دولت «جرج بوش» برای آغاز جنگ عراق جعلی بوده است، در یک پیام توییتری در خصوص اظهارات جنگ‌طلبانه ترامپ درباره برجام و ایران نوشت: «اقدام ترامپ در نادیده گرفتن یافته‌های بازرسی آژانس درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای یادآور دورخیز برای جنگ عراق است. آیا هرگز از آن درس می‌گیریم؟»

درست همزمان با سخنرانی ترامپ، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که سپاه پاسداران را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: « ما تا زمانی که از منافع برجام برخورداریم در چارچوب منافع ملی به برجام احترام می‌گذاریم. ما با آژانس بین‌المللی همکاری کردیم و در چارچوب معاهدات بین‌المللی با آژانس همکاری خواهیم کرد اما اگر روزی منافع ما تامین نشود، بدانند ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و به آنها پاسخ خواهد داد».

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب