سرویس: سیاسی
کد خبر: 29422
|
09:32 - 1396/07/19
نسخه چاپی

در نوار مرزی با سوریه صورت می‌گیرد؛

بزودی؛ عملیات آزادسازی آخرین نقاط آلوده به داعش در غرب عراق

بزودی؛ عملیات آزادسازی آخرین نقاط آلوده به داعش در غرب عراق
ارتش عراق با تشدید حملات هوایی به انبارها و مقرهای داعش در «القائم» و «راوه» در مرز با سوریه، اعلام کرد که در حال اجرای مقدمات عملیات نهایی علیه داعش در خاک عراق است.

به گزارشايلام بيدار،نیروی هوایی عراق حملات به انبارها و مقرهای فرماندهی داعش در دو شهر مرزی «راوه» و «القائم» در مرز سوریه را تشدید کرده است.

این حملات در چارچوب یکی از آخرین عملیاتهای بزرگ علیه داعش در غرب عراق است بعد از آنکه موصل، تلعفر در استان نینوی (در شمال عراق) و الحویجه در استان کرکوک، به عنوان آخرین نقاطی که تحت اشغال داعش است، طی ماههای گذشته آزاد شد. 

سرتیپ «خمیس المحلاوی» فرماندهی عملیات الانبار سه‌شنبه شب اعلام کرد که تجهیزات زیادی در حال اعزام به غرب عراق است و طرح‌های جدیدی در دستور کار قرار گرفته تا دو شهرستان القائم و راوه در غرب استان الانبار از اشغال داعش پاکسازی شود. 

به گزارش روزنامه الصباح عراق، همزمان با این اقدامات ارتش عراق، دهها خانواده از خانواده‌های ساکن این دو شهرستان به سوی شهر «الرطبه» فرار کرده‌اند و نیروهای الحشد الشعبی در حال استقبال از آنان و حمایت از آنان هستند. 

طبق روزنامه الصباح عراق، حضور (متمرکز) داعش در عراق اکنون به نوار مرزی عراق با سوریه محدود است و مشخصا دو شهر راوه و القائم هنوز در اختیار داعش است. 

روز گذشته بالگردهای عراقی حداقل پنج خودرو حامل سلاح داعش را که از القائم به سوی نیروهای اعزامی عراق در شهر «عنه» و اطراف «راوه»، در حرکت بود، منهدم کردند. 

همچنین روزنامه «الصباح الجدید» عراق نیز اعلام کرد که عماد الدلیمی فرماندار شهر الرطبه گفته 100 خانواده (نزدیک به 500 تا 600) نفر که بیشترشان زن و کودکند، از راوه و القائم فرار کردند و وارد الرطبه شدند. 

شهر القائم یا «حصیبه غربی» شهری در استان الانبار در غرب عراق در 480 کیلومتری بغداد است که در مرز سوریه و در کرانه فرات واقع شده و در جنوب آن میدان نفتی عکاشات قرار دارد.

این شهر پیشتر و در سرشماری سال 2008، بیش از 100 هزار نفر و با روستاهای اطراف خود بیش از 150 هزار نفر سکنه داشته است. 


اندازه بزرگتر نقشه اینجا   


اندازه بزرگتر نقشه اینجا     محدوده تحت اشغال داعش

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد