سرویس: سیاسی
کد خبر: 29367
|
11:27 - 1396/07/16
نسخه چاپی

لاریجانی در صحن علنی مجلس:

مدیران ولعی برای نگهداری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی نداشته باشند

مدیران ولعی برای نگهداری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی نداشته باشند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران ولعی برای نگهداری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی نداشته باشند.

به گزارشايلام بيدار،علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس (16 مهر 96) گفت: بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از 20 موضوع مهمی بود که ما همگی در ابتدای سال توافق داشتیم که باید به سرانجامی برسد چرا که با 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی با وضع فعلی که داریم به نتیجه نمی‌رسد و از سوی دیگر بسیاری از این پروژه‌ها طبق قانون اصل 44 وقتی به نتیجه نیز رسید باید واگذار شود. بنابراین عقلایی است از ابتدا یا نیمه کار این پروژه‌ها واگذار شود که دولت بار آن را تحمل نکند.

وی افزود: دولت و مجلس در این بحث یک فکر دارند اما بپذیرید که یک مقدار دیر اقدام کردید، ما حدود 3 یا 4 سال است که می‌گوییم این پروژه‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و حالی که شما امروز برای این کار دارید و من آن را می‌پسندم 4 سال پیش نبود و لذا با تأخیر وارد این کار شدیم اما الان که وارد شدیم هرگونه کمکی شما برای این موضوع بخواهید ما آمادگی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شما عنوان کردید که از صندوق توسعه ملی اعتباری اختصاص یابد، صندوق توسعه برای این امور نیاز به اذن رهبری دارد چون غیر از موارد مندرج در اساسنامه این صندوق است. یا باید خودتان اجازه این کار را بگیرید و یا اگر اینجا مشکلی دارید بیاورید ما دنبال این کار برویم. آقای نوبخت اگر شما برای سرعت بخشیدن به بحث واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی مشکلی دارید و یا احتیاج به قانون دارید هرچه سریعتر به مجلس بیاورید. مجلس حتماً به شما کمک خواهد کرد.چرا که علاقه داریم از منابع اندکی که شما دارید استفاده بهینه شود و واگذاری را ما یک کار لازم می‌دانیم.

وی افزود: آقای نوبخت منابعی که حاصل می‌شود باید روشن شود که چگونه مصرف می‌شود در مورد پروژه‌هایی که تمام شده واگذار می‌شوند اینکه منابعش چگونه استفاده می‌شود توضیحاتی ارائه کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای نوببخت شما گفتید به برخی طرح‌ها 250 درصد تخصیص داده‌اید و در مواردی نیز 150 درصد اختصاص داده شده، برای ما بگویید که مبنای قانونی این کار چیست چرا که آنچه که اختیار داده شده تا به این حد نیست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم دوستان در مجلس و دولت در ارتباط با این بحث مهم (واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی) همفکر هستیم. آقای نوبخت ما حتما در این زمینه کمک می‌کنیم که شما در واگذاری طرح‌های عمرانی با شتاب بیشتری عمل کنید.

وی افزود: مدیران کشور در دستگاه‌های مختلف ولعی برای نگهداری این طرح‌ها نداشته باشند. چرا که اینکار به ضرر خود آن دستگاه‌ها نیز هست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دستگاه‌های نظارتی کشور در صحبتی که ما با آنها داشتم علاقه دارند در چارچوب قانون واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی انجام شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امیدوارم در گزارش بعدی که از آقای نوبخت تا پایان سال می‌گیریم حکایتگر این باشد که یک شتاب جدی در واگذاری‌ها به عمل آمده باشد. در این فاصله زمانی نیز اگر دستگاه‌های اجرایی اختیارات قانونی برای واگذاری‌ها می‌خواهند آن را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه کنند تا ما بتوانیم کار را به ثمر برسانیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد