سرویس: سیاسی
کد خبر: 2923
|
22:22 - 1392/04/07
نسخه چاپی

رئیس سازمان انرژی اتمی در سن‌پترزبورگ:

ایران طراحی راکتور اتمی 360 مگاواتی را به اتمام رساند/ غنی‌سازی متوقف نمی‌شود

ایران طراحی راکتور اتمی 360 مگاواتی را به اتمام رساند/ غنی‌سازی متوقف نمی‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر سن‌پترزبورگ از اتمام طراحی یک رآکتور ۳۶۰ مگاواتی خبر داد و تأکید کرد فعالیت‌های غنی‌سازی ایران در دولت جدید متوقف نمی‌شود.

به گزارش ایلام فردا به نقل از فارس، «فریدون عباسی دوانی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، امروز، جمعه در شهر سن‌پترزبورگ گفت که انتخاب حسن روحانی به مقام رئیس جمهوری تغییری در سیاست‌های اتمی جمهوری اسلامی پدید نخواهد آورد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز،آقای عباسی دوانی در حاشیه کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همایش «اتم اکسپو ـ 2013» در شهر سن‌پترزبورگ گفت: «ما به تولید سوخت هسته‌ای طبق اهداف اعلام شده‌مان ادامه خواهیم داد. غنی‌سازی مرتبط با تولید سوخت هم تغییری نخواهد کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که از طریق مترجم با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «فعالیت ایران در سایت فوردو هم ادامه خواهد یافت

شبکه خبری ریانووستی هم گزارش داد آقای عباسی دوانی در سن‌پتربورگ خبر داده ایران طراحی رآکتور اتمیPWRبا ظرفیت 360 مگاواتی را به اتمام رسانده است.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن اعلام این خبر افزوده ایران با اتکا به توانمندی های داخلی، به تولید تجهیزات بومی برای این رآکتور رو آورده است.

شبکه خبری راشاتوی بخش‌های دیگری از اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را منعکس کرد.

این شبکه خبری روسیه گزارش داد آقای عباسی دوانی در این کنفرانس خبری گفته است نیروگاه اتمی بوشهر، بدون اینکه مشکلی از آن گزارش شده باشد، به ظرفیت صد در صدی رسیده است.

بنا به این گزارش، رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفته این نیروگاه سه روز پیش مجدداً آغاز به کار کرده و به ظرفیت هزار مگاوات رسیده است.

عباسی دوانی تأکید کرد: «خوشبختانه ظرف سه روز گذشته هیچ نقصی گزارش نشده است

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب