سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2919
|
13:44 - 1392/04/06
نسخه چاپی

لیله مبیت انقلاب

لیله مبیت انقلاب
تدوین و تنظیم قرآن بر اساس آن چه که جبرئیل امین بر قلب نازنین پیامبر اسلام(ص) نازل فرمودند و جمع آوری احادیث و روایات پیامبر،توجه به معیشت مردم، قضاوت عادلانه و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) در برابر سرکشان و گردن کشان آن زمان از نتیجه ی زنده ماندن مولا (ع)در شب لیله المبیت بود.

به گزارش ایلام فردا،آن شبی که سران قبایل عرب قصد جان پیامبر را داشتند و همگی به خانه ی پیامبر ریختند ،دیدند که امیرالمومنین علی (ع) به جای پیامبر خوابیده است و از کشتن مولا نه به خاطر ترحم بلکه بر اساس مشیت الهی صرف نظر کردند.

ایثاری که مولا امیرالمومنین (ع) در آن شب از خود نشان دادند در تاریخ اسلام ماندگار گردید و علمای بزرگ اهل تسنن و تشیع برآن متفق القولند؛و اگر علی (ع) در آن شب به شهادت می رسید قطعا اسلام در آینده با چالشهای جدی مواجه می شد کمااینکه زنده ماندن مولا در آن صحنه نتیجه خود را در جنگ های بدر،احد،خندق،خیبر و دیگر غزواتی که پیامبر داشتند نشان داد.

اگر نبود رشادت و جانفشانی امیرالمومنین (ع) در جنگ احد پیامبر به شهادت می رسید و نقش امیرالمومنین در جنگ خندق(احزاب) و در هم کوبیدن سران مشرک و کندن درب قلعه ی خیبر در آن جنگ طاقت فرسا همگی حکایت از این مطلب دارد که بر اساس مشیت الهی علی (ع) می ماند و پیامبر را در صحنه های مختلف یاری و کمک می داد کما اینکه پیامبر در جنگ احزاب وقتی علی (ع) در برابر آن عرب شجاع نامدار قرار گرفت و آن را به درک واصل نمود فرمودند:«ضربة علی یوم الخندق أفضل من عبادة الثقلین» و در حقیقت دین اسلام با امامت علی (ع) تکمیل گردید که در آیه ی تبلیغ «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله يعصمك من الناس» اي رسول! آن چه را از سوي پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ كن و اگر چنين نكني، رسالت الهي را نرسانده‏اي - نترس - خداوند تو را از - شر - مردم - و كساني كه تحمل شنيدن اين پيام مهم را ندارند - حفظ مي‏كند و در حدیث غدیر واضح و کامل بیان گردیده است.

بعد از رحلت پیامبر این علی بود که با عملکرد خود در ابعاد اجتماعی سیاسی،اقتصادی و فرهنگی سیره و روش پیامبر(ص) را در جامعه تداوم دادند.

 تدوین و تنظیم قرآن بر اساس آن چه که جبرئیل امین بر قلب نازنین پیامبر اسلام(ص) نازل فرمودند و جمع آوری احادیث و روایات پیامبر،توجه به معیشت مردم، قضاوت عادلانه و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) در برابر سرکشان و گردن کشان آن زمان از نتیجه ی زنده ماندن مولا (ع)در شب لیله المبیت بود.

در تاریخ 6/4/1360 در مسجد ابوذر تهران اتفاقی افتاد که بسیار شباهت به لیله المبیت دارد.

مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده حضرت امام(ره)در شورای عالی دفاع بودند برای ایراد سخنرانی و دفاع از انقلاب نوپای امام (ره)در آن مسجد حضور پیدا نمودند و علی رغم تهدیدات جانی که اغلب احزاب و گروهک های معاند برای سران انقلاب ایجاد کرده بودند بدون توجه به این خطرات همچون مولا و مقتدایش امیرالمومنین(ع) که در رکاب پیامبر بودند، ایشان هم در رکاب فرزند پیامبر یعنی امام (ره) جانانه دفاع می کردند.

حادثه 6 تیر سال 60برای امام (ره) و مردم بسیار تلخ بود اما از آن جایی که خداوند قادر و متعال اراده فرموده بود که سیدعلی عزیز را برای آینده انقلاب از شر دشمنان محفوظ بدارد و همچون علی(ع)در زمان حیات پیامبر و بعد از رحلتشان برای اسلام و مردم منشا خیر برکت باشد آقا را هم برای اسلام و مردم نگه داشت.

خداوند منان را به خاطر داشتن این نعمت عظما شاکر و سپاسگذاریم.

امروز امت ما و ملت های مستضعف و مبارز امام عزیز را در چهره ی تابناک رهبر معظم انقلاب می بیند و اگر امروز ایران اسلامی در جهان همچون خورشیدی تابناک می در خشد و نهضت های اسلامی در منطقه شکل گرفته است به برکت تداوم راه امام (ره) توسط رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی می باشد.

خداوندا اگر بناست فقط یک دعای مارا مستجاب فرمایید این دعا را تقدیم سلامتی وجود مقدس رهبر عزیزمان می نماییم و از تو می خواهیم که اورا تا انقلاب حضرت مهدی(عج) به سلامت و سعادت و تندرستی نگه دار.

آمین یارب العالمین

 

خدارحم سحری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب