سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29101
|
10:19 - 1396/07/03
نسخه چاپی

محمد تقی قاسمی:

دانش آموز ایلامی در نبرد با تانک حماسه آفرید

دانش آموز ایلامی در نبرد با تانک حماسه آفرید
اولین گلوله آرپی جی ۷ را شلیک کرد و تانک دشمن منهدم و اتش گرفت دومین گلوله را شلیک کرد، تانک دیگر را منهدم کرد و سومین گلوله ی شهید دلاور تقی شیر خانی برای تانک سوم همزمان با هم بود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا،"محمد تقی قاسمی" از فرماندهان دوران دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت ایام با شکوه حماسه و ایثار در گفتگو با ایلام پویا، گفت:

ایام دفاع مقدس سراسر زمزمه‌ی شور حسینی (ع) بود و نه فقط در ایام ماه محرم بلکه قبل از هر عملیات و در هر زمان نام مبارک سرور و سالار شهیدان بر رزبان ها جاری بود.

وی افزود: مراسم زیارت عاشورا و مناجات ها جزء لاینفک برنامه رزمندگان بود.

قاسمی تصریح کرد: جبهه مملو از حضور جوانان و برخی از نوجوانان بود که حماسه ها آفریدند.

فرمانده اسبق سپاه امیرالمؤمنین ایلام در ادامه به ذکر یکی از خاطرات دفاع مقدس در عملیات والفجر ۳ اشاره کرد؛ که در ادامه می آید.

محمد تقی قاسمی: روز دومِ عملیات حدود ۲ گردان از نیروهای دشمن بعث عراق در ارتفاعات کله قند ی و۳۴۳ به فرماندهی سرهنگ جاسم به محاصره نیروهای رزمنده ایران در آمدند.

عراق در روز دوم عملیات با بکارگیری یگانهای زرهی و مکانیزه و اتش سنگین توپخانه و ادوات و بمباران شدید پاتک های سنگینی را در محور دراجی شروع کرد.

حجم آتش دشمن آنقدر سنگین و شدید بود که خاکریزهای نیروهای مهندسی رزمی جهاد و سپاه احداث کرده بودن، به دلیل شلیک گلوله های مستقیم تانک ، خاکریز کامل کوتاه شده بود ، یعنی پناه گرفتن برای دفاع کار خیلی سختی بود تانکها و نفربر های دشمن به خاکریز نزدیک می شدند و وضعیت بسیار سخت وبحرانی بود و در فشار سنگین دشمن کسی جرأت نداشت سرش را بیرون بیاورد.

تانکها به چند متری خاکریز رسیدن احتمال سقوط خط وجود داشت و دشمن برای نجات سرهنگ جاسم و نیروهای در محاصره تلاش و توان سنگینی گذاشته بود.

اینجا بود که نبرد تن با تانک مصداق پیدا کرد اما در عین ناباوری شیر بچه بسیجی از میان خیل عظیم رزمندگان تیپ ۱۱۴ مستقل امیر المومنین(ع) برخواست و مستقیم رفت روی خاکریز، شجاعانه ایستاد و بچه های رزمنده فریاد می زدند شیرخانی!! بیا پایین.

اما آن دلاورِ بی باک از دشمن، با آن صدای زیبا و شجاعانه گفت: من امروز تصمیم گرفتم که ابهت زرهی و مکانیزه عراق را در هم بشکنم
و اولین گلوله آرپی جی ۷ را شلیک کرد و تانک دشمن منهدم و اتش گرفت دومین گلوله را شلیک کرد، تانک دیگر را منهدم کرد و سومین گلوله ی شهید دلاور تقی شیر خانی برای تانک سوم همزمان با هم بود ،
تاتک عراق هم زمان به سمت آن بسیجی دلاور شلیک کرد و شهید تقی شیرخانی از کمر به بالا پودر شد.

شهید شیرخانی عاشورایی جنگید و عاشورایی شهید شد. ایشان دانش آموز سال سوم دبیرستان بودند.

شهید تقی شیرخانی به راستی ابهت زرهی و مکانیزه عراق را در هم شکست و حماسه این دلاور تاریخی است و باعث نجات خط و شکست دشمن شد.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب