سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29099
|
10:09 - 1396/07/03
نسخه چاپی

عشق به امام حسین کوچک وبزرگ نمی شناسد؛

نوجوانان میدان دار عزاداری امام حسین (ع) شدند

نوجوانان میدان دار عزاداری امام حسین (ع) شدند
نوجوان شهر ایوان با برپایی دسته عزاداری میدان دار عزای امام حسین شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر ؛با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حسین بن علی (ع)، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرستان ایوان  با نصب بیرق عزا بر سردرب مساجد، تکایا، اماکن مذهبی، منازل، میادین و معابر به سوگ می نشینند

این ایام ،مساجد و خانه ها از چند روز پیش از ماه محرم سیاه پوش می شوند و از روز اول ماه محرم مراسم عزاداری آغاز می شود و مردم در دسته و هیئت های زنجیر زنی و سینه زنی به مساجد و تکایا می روند و کسانی که نذر دارند نذورات خود را اعم از آش، خرما، شربت، و غذا .. بین مردم پخش می کنند.

آما آنچه که در این بین می توان به آن پرداخت این است عشق به امام حسین(ع) و یارانش، کوچک و بزرگ نمی شناسد و هرکس در هر سنی هم که باشد در ایام محرم در تدارک مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان است.

کودکان و نوجوانان محله   رازی 2شهر ایوان  در حرکتی خودجوش اقدام به برپایی دسته عزاداری به نام حضرت علی اصغر نموده اند دسته عزاداری که با کمترین امکانات و با همت والای کودکان و نوجوانان این منطقه  برپاشد.

"محمد مهدی منسوبی؛ یکی از بانیان برپایی این هیات در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد:استارت کار اولیه را در گفتگو با5نفراز دوستانمان زده شدوبخاطر  اینکه در اطراف محله ما چون  دسته عزاداری وجود ندارد به همین خاطربه فکر برپایی دسته عزاداری در این محله افتادیم .

وی گفت : با توجه به اینکه ما نمی توانستیم در خیابان اصلی یا خیابانهای محله  خودمان هیات دایر کنیم چون نیازمند طی کردن یکسری ضوابط بود به همین خاطر تصمیم گرفتیم در قطعه زمینی  که در این محله بود  هیات را برپا کنیم.

وی به تهیه ملزومات هیات اشاره کرد و افزود:در برپایی این هیات هیچ نهاد یا ارگانی ما را حمایت نکرده است بلکه به اتفاق دوستانمان و مشارکت خانواده های اطراف یکسری از وسایل لازم همچون طبل ،سنج،زنجیر را تهیه کردیمو از وسایل محیط طبیعی اطراف نیز استفاده کردیم.

منسوبی با اشاره به اینکه برای اداره کردن هیات هرکدام وظیفه ای را برعهده داریم ادامه داد:خوشبختانه در این هیات  افرادی زیادی در متاطق مختلف شهر حضور پیدا می کنند چرا که  این هیات ویژگی  خاصی دارد آن هم حضور کودکان و نوجوانان محلات اطراف است ودیگر اینکه ازتدارکات تا مداح؛ طبل زن و زنجیر زن را  قشر کودک و نوجوان شکل می دهد.

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب