سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29081
|
07:00 - 1396/07/02
نسخه چاپی

در سایه غفلت مسئولان در سیروان؛

اینجا نشانی از محرم و دفاع مقدس نیست

اینجا نشانی از محرم و دفاع مقدس نیست
با آنکه امروز اول محرم و همچنین آغاز هفته دفاع مقدس بود اما متاسفانه فضاسازی مناسبی برای پاسداشت این ایام در نقاط مختلف شهر لومار از سوی دستگاههای مربوطه دیده نشد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، ضرورت گرامیداشت ایام الله برای یادآوری تاریخ و همچنین بیان عبرت ها آنقدر اهمیت دارد که خداوند متعال در قرآن کریم و ائمه معصومین (ع) در روایات به صورت مستقیم بر این امر مهم اشاره کرده اند.

با فرا رسیدن ایام حزن و اندوه محرم سید و سالار شهیدان و همچنین هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت ها و پایمردی های عزیزانی بود که از جان شیرین خود گذشتند تا ما هم اکنون اینگونه آسایش و آرامش داشته باشیم؛ به تبع چهره شهرها ، روستاها و برنامه های رادیو و تلویزیون حال و هوای این روزها به خود می گیرند  و این جای هیچ توجیهی برای هیچ کسی باقی نمی گذارد که از این ایام بی خبر بماند.

از یک سو می دانیم که عزادارى و برپایى مراسم ماتم در سوگ خوبان و اولیاء خدا، امرى است که ریشه در قرآن کریم و سیرۀ نبوى(ص) و سیرۀ امامان(ع) دارد؛ این عزادارى‏ها، مصداق مودّت اهل بیت(ع) است. مصداق تعظیم شعائر الهى است؛ مصداق فریاد مظلوم علیه ظالم است و در سیرۀ نبى اکرم(ص) داریم که حضرت در سوگ شهداى اُحُد و به ویژه حمزه سیدالشهداء(ع) عزا گرفت و ترغیب به عزادارى بر حضرت کردند.

از سوی دیگر مجالس سوگوارى ائمۀ اطهار(ع)، شعائر مذهبى ماست که باید حفظ شود. با توجه به جایگاه رفیع عزادارى و گوهر ارزش­مندى که در آن نهفته است، بدیهى است که دشمنان، تلاش گسترده‏ در جهت تخریب و تحریف آن داشته باشند.

با آنکه هم ایام محرم و هم هفته دفاع مقدس آغاز شده است، اما فضاسازی برای پاسداشت این ایام در نقاط مختلف شهر لومار کمرنگ دیده شد یا بهتر بگوییم دیده نشد. و این در حالی که می بایست تمام شهر سیاه پوش می شد، و فضای فرهنگی متناسب با این ایام صورت می گرفت و حتی می طلبید تا با توجه به اهمیت این ایام، چند روز قبل از ایام انجام می گرفت.

امروز اگر هر کسی گشتی در شهر زده بود به وضوح از حال و هوای این ایام در می یافت که در شهر لومار چیزی جز چند پارچه آن هم مربوط به یک یا دو نهاد، چیز دیگری مشاهده نمی کرد و باید از شهرداری و سایر نهادها پرسید آیا ارزش این ایام کمتر از انتصابات و پیام های تبریک و ... مدیران و مسئولان است که هر وقت شاهد انتصاب و یا موفقیت یک اداره بوده ایم شهر لومار از بنر پر می شود.

این موضوع چنان در شهر نمایان بود که امام جمعه محترم شهرستان هم در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان به شدت از این موضوع گلایه کرد و از مسئولین خواست سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند.

در حال حاضر فضاسازی این ایام جهت اجرای بهتر برنامه ها در لومار پررنگ نیست و این در حالی است که حتی روستاهای دور افتاده سیروان هم به عرض ارادت پرداخته و در حد توان خود دست کم یک پرچم را بر روی مساجد روستا بعنوان فرارسیدن ماه حزن و اندوه نصب کرده اند.

مسئولان شهرستان سیروان لازم است با تلاش بیشتر و همت مضاعف برای اینگونه مراسمات همانند سایر شهرها و حتی روستاهای کشور برنامه ریزی مناسب داشته باشند، چرا که شاید تنها شهرستانی که در سطح استان نسبت به اجرای چنین برنامه هایی ضعف داشته، سیروان بوده است و باید طوری برنامه ریزی انجام شود که سایر شهرها فکر نکنند مردم این شهرستان نسبت به مسائل مذهبی و فرهنگی بی اعتنا هستند.

به طور قطع کم کاری هایی در زمینه فضاسازی این دو مناسبت صورت گرفته است و بایست طوری عمل شود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در شهرستان نباشیم و فرمایش رسول خدا(ص) که در وصف روز های آخرالزمان می فرمایند: “کسی که امر به معروف می کند خوار می شود و کسی که مرتکب گناه می شود مورد ستایش قرار می گیرد” را به عینه تجربه کرده است؛ اما وظیفه و رسالت رسانه بیان حقایق است و اگر غیر از این باشد خیانت به جایگاه قلم و رسانه شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب