سرویس: اقتصادی
کد خبر: 29076
|
12:39 - 1396/07/01
نسخه چاپی

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

90 درصد کالاهای وارداتی "قاچاق"هستند/ سهم تولید کنندگان داخلی از پوشاک کشور کمتر از 10 درصد است

90 درصد کالاهای وارداتی "قاچاق"هستند/ سهم تولید کنندگان داخلی از پوشاک کشور کمتر از 10 درصد است
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موضوع قاچاق کالا بویژه قاچاق پوشاک در کشور اظهارداشت: از مهم ترین معضلاتی که دامن گیر بخش تولید و اشتغال کشور شده افزایش قاچاق در کشور است که موجب تضعیف تولید کنندگان و تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولید پوشاک و بیکاری هزاران نفر در این زمینه شده است.

به گزارشايلام بيدار،فریدون احمدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع قاچاق کالا بویژه قاچاق پوشاک در کشور اظهارداشت: از مهم ترین معضلاتی که دامن گیر بخش تولید و اشتغال کشور شده افزایش قاچاق در کشور است که موجب تضعیف تولید کنندگان و تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولید پوشاک و بیکاری هزاران نفر در این زمینه شده است.

وی ادامه داد: 80 تا 90 درصد از کالاهای وارداتی به کشور از طریق قاچاق وارد کشور می شوند و تنها 10 درصد از کالاهای وارداتی به کشور از راه قانونی و غیر قاچاق وارد کشور می شود؛ این امر یعنی فاجعه، نباید چنین وضعیتی بر اقتصاد کشور حاکم باشد و وزارت اقتصاد و صنعت باید نسبت به این موضوع اقدام جدی انجام دهند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آثار زیان بار افزایش واردات و قاچاق پوشاک در کشور، گفت: امروز بیشترین کارخانه های تولید پوشاک در کشور وجود دارند که در حالت تعطیل یا نیمه تعطیل قراردارند و بسیاری از کارگران این کارگاه ها از کار بیکار شده اند.

احمدی با بیان اینکه افزایش بیکاری نتیجه بی بندوباری موجود در وضعیت واردات است، تصریح کرد: هنگامی که کالاهای ارزان که مشابه داخلی دارند را از طریق مبادی قاچاق و واردات وارد کشور می شود در نتیجه کارگاه های تولیدی کشور تعطیل و منجر به افزایش آمار بیکاران در کشور می شود.

وی با اشاره به آمار قاچاق پوشاک در کشور گفت: سالیانه بین 2 تا 4 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور صورت می پذیرد و بسیاری از این میزان از مبادی رسمی وارد کشور می شود، این میزان از قاچاق پوشاک به کشور اثرات منفی بسیاری را بر اقتصاد کشور گذاشته است، می توان گفت سهم تولید کنندگان داخلی از پوشاک مورد نیاز کشور کمتر از ده درصد است.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب