سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29059
|
11:42 - 1396/07/01
نسخه چاپی

معاون وزیر آموزش و پرورش:

بالندگی نبوغ دانش آموزان در گرو مشارکت در فعالیت های فوق برنامه است

بالندگی نبوغ دانش آموزان در گرو مشارکت در فعالیت های فوق برنامه است
معان وزیر آموزش و پرورش گفت: بالندگی نبوغ دانش آموزان در گرو مشارکت در فعالیت های فوق برنامه است.

به گزارشايلام بيدار، "مهدی فیض"، معان وزیر آموزش و پرورش در آئین بازگشایی مدارس در جمع دانش آموزان استان ایلام گفت: دانش آموزان باید در کنار درس در برنامه هایی چون تئاتر، سرود، مقاله، کارهای هنری، ... مشارکت داشته باشند و فقط به درس خواندن صرف بسنده نکنند.

وی افزود: این برنامه ها که بیشتر آنها به صورت گروهی و مشارکتی انجام می پذیرد، علاوه بر اینکه روحیه کار جمعی و مسئولیت پذیری در دانش آموزان را بیشتر می کند در پرورش خلاقیت، نوع آوری، ایده پردازی و افزایش راندمان تحصیل آنها نیز تاثیر شگرف دارد.
استاندار ایلام هم با بیان اینکه توسعه همه کشورها از مدارس است، گفت: باید برای باروری سطح علم و دانش و نبوغ دانش آموزان ایرانی اقدام ها و کارهای بیشتر و موثرتری صورت بگیرد.
محمدرضا مروارید افزود: دانش آموزان باید علاوه بر علم و دانش روحیه مشارکت جمعی، همراهی و همدلی همراه با فضایل اخلاقی را در دورن مدرسه یاد بگیرند و این شاخصه های مهم و تاثیر گذار از درون مدارس در وجود دانش آموزان نهادینه شود.
وی یادآور شد: البته برای بالندگی دانش آموزان همکاری والدین و اعضای خانواده دانش آموزان با اولیای مدارس و نیز همه ارگان ها و نهادها الزامی و ضروری است چرا که تربیت نسل های آینده به شیوه های اصولی نیازمند عزمی همگانی است.
وی با بیان اینکه شخصیت اصلی همه افراد جامعه از دل مدارس شکل می گیرد، تاکید کرد: دانش آموزان باید شیوه های درست زندگی و مدیریت کردن را از همین مدارس یاد بگیرند.
مروارید به دانش آموزان توصیه کرد در کنار مطالعه دروس اصلی خود از مطالعه کتب و متون غیر درسی اما مفید و آموزنده نیز غافل نشوند تا در آینده جامعه از آسنده سازانی با سطح معلومات بالا در زمینه های مختلف برخوردار باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب