سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29029
|
07:19 - 1396/06/30
نسخه چاپی

گزارش؛

نقض آشکار برجام با تحریم های هواپیمایی علیه ایران

نقض آشکار برجام با تحریم های هواپیمایی علیه ایران
تحریم های جدید هواپیمایی کشورمان، از مصادیق واضح نقض یک طرفه برجام توسط سردمداران سلطه از جمله آمریکا است.

به گزارشايلام بيداربه نقل از ملکشاهی خبر؛ برجامی که دولت تدبیر و امید آن را شاهکار سیاسی خود می داند، بارها است که بدون هیچ ابایی از سوی مقامات آمریکا و غرب نقض شده است و در واقع نقش کاغذ پاره ای را دارد که خود بخود از درجه اعتبار ساقط است.

برجام که روزی نوید بخش آینده ایران در روابط سیاسی و تجاری با غرب بود با عدم تبعیت و پایبندی طرف مقابل به آن اکنون در واقع به هیچ تبدیل شده است.

تحریم ها نه تنها تعلیق نشد بلکه افزون تر شد اما در واقع آنچه تعلیق شد فقط غنی سازی بود آن هم از سوی دولت یازدهم.

نهادها و سازمان های مورد تحریم همچنان در لیست قرار دارند، محدودیتهای جهانی برای ایران پابرجاست و حالا تحریمهای هواپیمایی هم بدان اضافه شده است.

هواپیمایی که در واقع نقش یک خودروی سواری یا مسافربری هوایی برای ایران دارد از این حق مسلم هم مضایقه شده و هیچ توجهی به برجام از این لحاظ نگردیده است.

ناوگان فرسوده هواپیمایی کشور به ارتقاء و نوسازی نیازمند است ولی با وجود قرارداد و پرداخت پول نقد از خرید هواپیما تحریم شده ایم و این معنایی جز مخالفت عملی با برجام نیست.

برجام که بک تعهد کتبی و با امضاء شاهدین جهانی زیادی بود اکنون سوراخ سوراخ شده است و ماهیت خصمانه دشمن که محوریت آن یهود و راس آن آمریکا و اسرائیل استبیش از پیش نمود خود را آشکار ساخته و نشان داده است که با دشمن خونی از هیچ راهی امکان سازش نیست.

هواپیمایی که غیرنظامی است و برای مسافربری مورد استفاده واقع می شود و فروشنده پول ان را به جیب می زند، حق مسلم هر دولتی است که آن را آزادانه خریداری کند نه اینکه برای تهیه آن سالها دیپلماسی و صدها قرارداد و معاهده جهانی متعهد شود.

از همین اقدام دشمن و بی اعتنایی دشمن به قولش و قول شکنی اش باید فهمید که برجام بی فرجام است و مقتدرانه باید آن را پاره کرد و در زباله دانی روزگار انداخت و از اذهان ملت ایران نام آن را پاک کرد.

برجام؛ معاهده ای بود دو جانبه که جانب دشمن به آن پای بند نشد و نمی شود و نقض آن مکرر و پی در پی است.

امید است مسئولین مملکت اسلامی و دولت دوازدهم در تصمیم درباره روح این قرارداد یعنی برجام تجدید نظر نموده و عدم پای بندی خود را علنا به مجامع جهانی ابراز کنند.

اکنون که این سند اغراق شده بی اعتبار است، چرا مقامات وزارت خارجه ایران واکنش نمی دهند و مسئولان هواپیمایی و طرف خریدار هواپیما، مردانه و قاطعانه وارد عمل نمی شوند. بسی جای سئوال است.

قاطعانه باید با این موضوع برخورد کرد نه با احتیاط که متاسفانه در راس آنها وزارت خارجه کشورمان است که با تامل احتیاط و با نگاه خوش بین غلط گذشته نسبت به این موضوع ابراز نظر می کنند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب