سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28985
|
08:48 - 1396/06/28
نسخه چاپی

یک پژوهشگر مذهبی:

فرهنگ سازی اربعین در ایلام اولویتی اساسی است

فرهنگ سازی اربعین در ایلام اولویتی اساسی است
موسوی گفت: مسئولان می توانند با توجه به فرصتی که در اختیار دارند اربعین و فرهنگ عاشورایی را با نصب احادیث و زیارت امام حسین(ع) در مسیر حرکت تقویت کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد،"سید محسن موسوی" محقق و پژوهشگر مذهبیبا اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و استقبال مردم ایلام از زائران اربعین حسینی گفت: یکی از اقدامات زیبایی که در ایلام شد کمک های مناسب و تدابیر جالبی بود که از جانب مسؤلین استانی، اندیشیده شد.

وی با اشاره به اقدامات خداپسندانه و بدور از تعلقات مادی بسیاری از مردم ایلام در پذیرایی از زائران ابا عبدالله حسین (ع) افزود: نباید عمل اندک افرادی که غیر قربه الی الله در این مسیر کار کردند را حاشیه ای بسازیم برای حرکت عظیمی که در اربعین حسینی مردم مهمان نواز و ولایی ایلام انجام می دهند.

موسوی اظهار کرد: انجام کارهای معنوی برای خدا و در راه خدا و اقدامات حسینی به دور از مسالٔ دنیوی قطعا نتایج خاص و برجسته ای را در بر خواهد داشت؛ انجام این قبیل کارهای خداپسندانه مسلما موجب تقویت روحیه ایثار و گذشت می شود که موضوع مهمی است.

این محقق کشوری خاطر نشان کرد: این کار های خداپسندانه برای امام حسین چیزی نیست، گاها ارتزاق مادی نکنیم و معنوی فکر کنیم، مشکلی پیش نخواهد آمد چون خداوند متعال زندگی افراد را سالانه میگذراند. کسی که برای امام حسین(ع) یک قدم بردارد قطعا پاسخ آنرا ده برابر خواهد گرفت.

موسوی با اشاره به اهمیت ترویج و تقویت فرهنگ سازی اربعین در ایلام، تصریح کرد: خوشبختانه ایلامی ها بسیار مهمان نواز هستند و این خصلت خاص کرد زبانان است که در همه ابعاد زوار امام حسین(ع) را نیز کمک میکنند.

موسوی با پیشنهاد به مسئولین در خصوص فرهنگ سازی اربعین در ایلام گفت: می توان با توجه به فرصتی که در اختیار ایلام است اربعین و این فرهنگ عاشورایی را تقویت و تبلیغ کرد که ابلاغ این فرهنگ نیز می تواند از ساده ترین کارها با نصب احادیث و زیارت امام حسین(ع) در مسیر حرکت صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب