سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28982
|
08:12 - 1396/06/28
نسخه چاپی

گزارش؛

آمادگی مدارس ملکشاهی برای آغاز سال تحصیلی جدید

 آمادگی مدارس ملکشاهی برای آغاز سال تحصیلی جدید
همه ظرفیتها و امکانات آموزشی شهرستان ملکشاهی برای آغاز سال تحصیلی آماده شده و دانش آموزان برای حضور در کلاسهای درس لحظه شماری می کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ملکشاهی خبر، درآستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید، همه امکانات آموزش اعم از فضاهای آموزشی نظیر مدارس، معلمان، دانش آموزان و والدین برای استقبال از آغاز سال تحصیلی 96/97 خود را آماده نموده اند.

ذوق و شوق دانش آموزان با خرید لوازم تحریر و لباس مدرسه دوچندان شده است و لحظه شماری آنها برای آغاز درس و مدرسه و دیدار همکلاسیهای خود وصف ناپذیر است.

در هفته آخر مانده به شروع مدرسه، دانش آموزان و والدین آنها از نوشت افزار ایرانی، کیف و کفش و لباس فرم مدارس گرفته تا نحوه ایاب و ذهاب و سرویس مدریه را با هم بحث کرده و مهیا ساخته اند.

در شهرستان ملکشاهی اغلب مدارس داخل شهر و روستاها دارای کیفیت فیزیکی و ساختمانی مناسب اند و با همت طرح هجرت بسیج دانش آموزی و همکاری مدیران آنها، رنگ آمیزی و مرمت شده و آماده پذیرایی از ورود دانش آموزان هستند.

مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی، کانون ها و دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان، همه و همه به زودی شاهد بی صبرانه دانش اموزان می باشند.

مدارس سیار عشایری و روستایی در مناطق دورافتاده شهرستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آماده شروع درس و مشق اند.

والدین که از ارتقاء فرزندان خود به کلاس پایه جدید تحصیلی احساس رضایت دارند با شور و اشتیاق منتظرند فزندان دلبندشان از روز اول مهر در جمع هم کلاسی های خود بر سر میزهای کلاس درس حاضر شوند.

جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها از روز چهارشنبه همین هفته برگزار خواهد شد.

مهرماه امسال با محرم و آئین های عزاداری سرور و سالار شهیدان مصادف شده و دانش آموزان قرار است در مدارس به نحو احسن این آئینها و مراسمات را به عشق امام حسین(ع) به پا دارند.

همچنین آغاز سال تحصیلی جدید مصادف است با آغاز هفته دفاع مقدس که یادآور سالهای دفاع حق بر باطل رزمندگان اسلام می باشد و دانش آموزان و دست اندرکاران مدارس با اجرای مرسمات ویژه یاد و خاطره رشادتهای رزمندگان را گرامی می دارند.

ساماندهی کلیه مدارس شهرستان برای سال تحصیلی جدید/ تشکیل 5 کمیته در راستای پروژه مهر

"الیاس جهانی"؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: در راستای پروژه مهر 5 کمیته در شهرستان شامل کمیته های؛ سازماندهی و سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تعیین صلاحیت ها و کمیته ارزیابی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: ساماندهی کلیه مدارس حتی در دورافتاده ترین نقاط انجام گرفته و چادر مدارس عشایری توزیع گردیده است.

جهانی افزود: در راستای اقتصادمقاومتی، کلیه وسایل مستعل تعمیر گردیده اند و امکانات و تجهیزات تجدید در مدارس توزیع شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی گفت: جشن شکوفه ها روز چهارشنبه 29 شهریور و بازگشایی مدارس و زنگ آغاز تحصیلی روز شنبه یکم مهرماه برگزار می شود.

وی با اشاره به طرح هجرت گفت: طرح هجرت بسیج دانش آموزی به خوبی انجام گرفته که در این طرح رنگ آمیزی، نقاشی، تعمیر و تجهیز 12 مدرسه صورت گرفته است.

جهانی تصریح کرد: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس و دهه محرم، در راستای فرهنگ ایثار و شهادت و ایام محرم، ویژه برنامه هایی در مدارس شهرستان اجرا خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهیادامه داد: 5 مهرماه تمام مدارس شهرستان در "برنامه احلی من العسل" در مسجد جامع سوگواری و عزاداری خواهند کرد و همچنین سوگواری زینبیه در مدارس دخترانه اجرا می شود.

وی اذعان کرد: شعار امسال آموزش و پرورش را "کارآفرینی، تولید و اشتغال" عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس مشاوره خانواده جهت اولیاء از برنامه های آموزش و پرورش شهرستان در سال تحصیلی جدید است.

جهانی در پایان گفت: لباس فرم مدارس تهیه و در بین دانش آموزان توزیع گردیده و برنامه سالانه و هفتگی دروس تهیه و تدوین شده است.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب