سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 28977
|
13:13 - 1396/06/27
نسخه چاپی

در آئینی؛

کتاب "نامه رسان" از خاطرات آزاده ایلامی رونمایی شد

کتاب "نامه رسان" از خاطرات آزاده ایلامی رونمایی شد
آیین رونمایی از کتاب نامه رسان ویژه خاطرات آزاده و جانباز گرانقدر ایلامی محمود منصوری برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، در این محفل معنوی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان جهاد و شهادت، جمعی از مسئولان محلی و دکتر مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور حضور داشتند.

سرهنگی در این آیین با بیان اینکه کار ادبیات جنگ شغل ما نیست، شوق ماست افزود: خاطرات سربازان نزدیک ترین روایت به جنگ است چراکه این افراد جنگ را با پوست و گوشت خود لمس کرده و روایت درستی از آن دارند. 
وی ادامه داد: حفظ ادبیات انقلاب و جنگ مانند حفاظت از یک سرزمین است و وقتی این ادبیات ترجمه می‌شود همه دنیا با رشادت‌ها، سختی‌ها و پیروزی‌های ما آشنا می‌شوند. 
وی با تجلیل از نقش مردم استان ایلام در دفاع مقدس گفت: استان ایلام مهد پایداری است و رشادت های مردم این استان مثال زدنی است و خاطرات این مردم باید جمع آوری، ثبت و ضبط و منتشر یابد تا نسل های آتی از این همه حماسه آگاه شوند.
وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 10 میلیون نامه بین رزمندگان اسلام و خانواده هایشان رد وبدل شد و این یک گنجینه ای ارزشمند از دفاع مقدس است.
در ادامه محمود منصوری راوی خاطرات و آزاده و جانباز 55 درصد دفاع مقدس استان ایلام با تقدیر از عوامل و پدیدآوردگان این اثر فاخر بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل های آینده تاکید و ابراز امیدواری کرد آزادگان که گنجینه های ارزشمندی از هشت سال دفاع مقدس در سینه دارند این خاطرات را برای فرهیختگان و اهل فن نویسندگی بازگو نمایند تا کتاب های ارزشمند منتشر شود.
کتاب نامه رسان در 343 صفحه با نویسندگی ساسان ناطق با شمارگان 2500 نسخه از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری دفتر ادبیات و هنر مقاومت با موضوع خاطرات آزاده گرانقدرایلامی محمود منصوری منتشر شده است.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد