سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28959
|
08:15 - 1396/06/27
نسخه چاپی

وقتی بین دامپزشکان اختلاف می افتد؛

پنج نسخه برای نابودی زندگی دامدار دره شهری

پنج نسخه برای نابودی زندگی دامدار دره شهری
در کنار سختی نگهداری ازدام بعضا اتفاقاتی نیز می افتد که زندگی دامداران را به خاک سیاه می نشاند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، شهرستان دره شهر در فاصله 135 کیلومتری از شهر ایلام از قطبهای دامداری این استان بشمار می رود.

این شهرستان به دلیل دارا بودن مراتع فراوان محل مناسبی برای پرورش دام سیک و سنگین است بطوریکه دهها دامداری در این شهرستان فعالیت دارند.

در کنار این دامداران برخی از مردم روستاهای دره شهر به دلیل عدم تمکن مالی برای رفع نیازهای زندگی خود با استفاده از تسهیلات یا کمک نهادهای حمایتی اقدام به خرید تعداد انگشت شماری دام و پرورش انها برای گذران زندگی کرده اند.

اما در کنار سختی نگهداری این دامها بعضا اتفاقاتی نیز می افتد که زندگی این افراد را به خاک سیاه می نشاند.

ایرج نوری ساکن روستای هاشم اباد دره شهر یکی از این افراد است که به دلیل اشتباه دامپزشکان تمامی سرمایه خود را از دست داده است.

وی در گفتگو با خبرنگار سیمره می گوید: برای گذراندن چرخ زندگی با قرض و وام دو راس گوساله خریداری کردم که بعد از نگهداری طاقت فرسا از انها ماهانه با فروش شیرشان زندگی خود و خانواده ام را تامین میکردم.

نوری می افزاید: یکماه پیش برای درمان مریضی گاو خود با اداره دامپزشکی تماس گرفته و خواستار حضور دامپزشک برای رفع این مشکل شدم.

وی تصریح کرد: دامپزشک مربوطه بیماری دام بنده را تب برفکی اعلام کرد و داروی رفع ان را برای بنده نوشت که پس ار تهیه و مصرف هیچ اثری از درمان در این دام دیده نشد.

نوری بادآورشد: از سر ناچاری  با درخواست مجدد دامپزشک دیگری نیز امد که وی با رد تشخیص همکارش بیماری قارچ را دلیل این مریضی عنوان کرد و نسخه درمانی انرا نوشت که پس از تهیه داروها متاسفانه هیچ تغییری در روند بهبود دام خود مشاهده نکردم .

این دامدار دره شهری افزود: در ظول 30 روز  پنج نوع بیماری و نسخه  توسط دامپزشکان دره شهر تشخیص و تجویز شد که علاوه بر بی ثمر بودن هشت میلیون ریال نیز در بدترین شرایط اقتصادی روی دست بنده گذاشتند.

وی  در ادامه گفت: اخر سر نیز پس از مرگ دام خود رئیس دامپزشکی بیماری زردی را دلیل این مسئله عنوان کرد و از تشخیص اشتباه دامپزشکان ابراز تعجب نمود.

نوری می افزاید: متاسفانه به دلیل اشتباه در تشخیص و نیز مصرف انواع دارو دام بنده بعنوان تنها منبع درامد خانواده تلف شد و زندگی مارا نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: تنها منبع درامد ما از دو راس دام تامین میشود که با مرگ یکی از انها متحمل ضرر80 میلیون ریالی شدیم و کسی نیز جوابگوی ما نیست.

نوری بادآور می شود: هم اکنون وضعیت بد روحی و اقتصادی بر ما تحمیل شده و عملا هیچ کس جوابگوی این تشخیص اشتباه و تلف شدن تنها منبع درامدی خانواده بنده نیست.

وی می گوید: از مسئولان تقاضا دارم ضمن پیگیری این موضوع قصور دامپزشکان بررسی شود تا دامداران دیگر اسیر تشخیصهای نادرست این افراد نشوند.

 
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب