سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 28908
|
00:15 - 1396/06/25
نسخه چاپی

در آستانه ماه مهر انجام گرفت؛

مرمت و بازسازی پنج مدرسه سیروان در طرح هجرت 3 + تصاویر

مرمت و بازسازی پنج مدرسه سیروان در طرح هجرت 3 + تصاویر
طرح هجرت 3 دانش‌آموزی ناحیه مقاومت بسیج سیروان با مرمت و زیباسازی 5مدرسه در این شهرستان به کار خود پایان داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، طرح هجرت 3 دانش‌آموزی ناحیه مقاومت بسیج سیروان با مرمت و زیباسازی 5مدرسه در این شهرستان به کار خود پایان داد.

احمد اورنگ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیروان در آئین اختتامیه این طرح، اظهار داشت: در این اردو که با شرکت 240نفر روز از دانش‌آموزان بسیجی پسر ناحیه مقاومت بسیج سیروان برگزار شد، در پنج  مدرسه شهرستان کار مرمت، رنگ آمیزی و زیباسازی انجام گرفت.

وی افزود: علاوه بر کار عمرانی، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در این اردو نیز انجام گرفت که برگزاری کلاس‌های احکام، اخلاق و نیز اردوی یک روزه فرهنگی زیارتی از جمله فعالیت‌های فوق برنامه‌ای در طرح هجرت 3 دانش‌آموزی بود که با موفقیت اجرا شد.

اورنگ اردوهای سازندگی بسیج را بستر مناسبی برای تعالی روحی و معنوی بسیجیان دانست و گفت: در طرح‌های بسیج سازندگی علاوه بر اجرای کارهای سازندگی وعمرانی و کمک به محرومیت‌زدایی، غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان دانش‌آموز نیز صورت می‌پذیرد که نقش به سزایی در بالابردن روحیه تعاون و مدیریت و کار دسته جمعی در آن‌ها دارد.

 

وی افزود: از دیگر نکات مثبت در این طرح شکوفا شدن بسیاری از استعدادهای دانش آموزان، زمینه همکاری و احساس مسئولیت پذیری در دانش آموزان است.

فرمانده سپاه ناحیه سیروان تصریح کرد: طرح های بسيج سازندگي، تحولي نوين در رسالت و ماموريت بسيج پديد آورده است كه شعار اصلي آن سازندگي و خدمت رساني به مردم است و نوآوري در مفهوم و ادبيات بسيج چنان اهميت دارد كه نه تنها بسيج را از انفعال درآورده بلكه حركت داوطلبانه جوانان و مشاركت نشاط آميز آنان در عرصه هاي اجتماعي و اقتصادي را نهادينه كرده است.

وی اضافه کرد:طرح هجرت دانش آموزی، انديشه فرهنگ پنهان كار و تلاش نوجوانان و جوانان را با اردوي جهادي و هجرت معنوي به ارزشي والا و جذاب سوق داده است.

سرگرد احمد اورنگ با تاكيد بر اينكه نياز امروز ما تجلي فرهنگ ديني و انقلابي است، تصريح كرد: تقويت روحيه همدلي ، ايثار و ترويج ارزش هاي انقلابي در ميان شركت كنندگان در اين اردوها ديده مي شود.

 

این مسئول همچنین به تمرکز دشمن بر روی ذهن جوانان و نوجوانان میهن اسلامی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن امروز برای توسعه سیطره فرهنگی و عقیدتی خود و تضعیف باورهای دینی و اعتقادی  در اقشار جوان و نوجوان ملت ما، همه ابزارهای خود را بکار گرفته و حتی از ترفند و خدعه های خود در حوزه ساخت و تولید انیمیشنهای رده سنی کودکان و نوجوانان جهت انحراف فکری این قشر نیز استفاده می کند.

وی افزود: ارائه برنامه های منسجم ، متنوع و جذاب میتواند نوجوانان و جوانان را از فضای مجازی و مجاورت مصادیق انحرافی ماهواره و شبکه های اجتماعی دور کند و آنها را در فضاهای معنوی و پاک  تلطفی دیگر ببخشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب