سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28888
|
06:52 - 1396/06/23
نسخه چاپی

گزارش؛

گلایه کشاورزان چرداولی؛ از نبود بازار خرید تا عدم حمایت مسئولان

گلایه کشاورزان چرداولی؛ از نبود بازار خرید تا عدم حمایت مسئولان
کشاورزان چرداولی نداشتن امکانات لازم ، بازار خرید ، عدم حمایت مسئولان و وجود دلالان را از مهمترین مشکلات در این بخش عنوان می کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیارزاگرس، کشاورزی ودامپروری یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی است که با تولید محصولات داخلی،  بازار کشور را از واردات بی نیاز ودر نتیجه نه تنها شغل ایجاد می شود بلکه با تولید محصولات داخلی، سلامت مردم به مخاطره نمی افتد .

"صید رضا منت نیا" یکی از کشاورزان چرداولی است که به اقتصاد مقاومتی وتولید داخلی پرداخته وبه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جامعه عمل پوشانده است.

وی درگفتگو با خبرنگاردیار زاگرس گفت: علاوه بر دامپروری دربخش کشاورزی حدود 7 هکتار زمین زراعی را درآسمان آباد  به کشت  محصولات کشاورزی اختصاص داده که از میزان 5 هکتار آن به کشت یونجه، 8 هزار مترمربع به باغ انگور، هزارو800 مترمربع به پسته ومابقی به صورت غیر عمده به باغ هلو، زردآلو، سیب، فندق، شلیل و گلابی اختصاص یافته است.

منت نیا اضافه کرد: هزینه اولیه کاشت یونجه 30 میلیون ریال و هزینه داشت آن 15 میلیون ریال وبرای انگور هم سالی 70 میلیون ریال بدون درنظر گرفتن حق الزحمه کارگر هزینه شده و درصورتی که وضعیت بازار مناسب باشد انگور سالی 20 تن ویونجه سالی 7 برش خواهد داشت. البته سایر محصولات هنوزبه رشد کافی برای محصول دهی نرسیده اند.

این کشاورز چرداولی درخصوص مشکلات کشاورزی وباغ داری گفت: نداشتن امکانات لازم ، بازار خرید ، عدم حمایت مسئولان و وجود دلالان را از مهمترین مشکلات دراین بخش است که متاسفانه کشاورزان به اندازه ای زحمت ومشکلاتشان درآمد لازم را کسب نکرده ودر صورت اشباع بودن بازار محصولات صادر نمی گردد.

وی درپایان خاطرنشان کرد:جوانان امروزه باید با تلاش وکوشش مداوم همراه با سخت کوشی واژه ی کارجهادی را از حرف به عمل تبدیل کنند تا ایران اسلامی بیشتر از همیشه آباد گردد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب