سرویس: سیاسی
کد خبر: 28865
|
10:20 - 1396/06/21
نسخه چاپی

روایت سید حسن نصرالله از دیدار با رهبری در اوایل بحران سوریه

روایت سید حسن نصرالله از دیدار با رهبری در اوایل بحران سوریه
دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اعلام اینکه مقاومت در سوریه پیروز شده، به شرح دیدار خود با رهبر انقلاب در آغاز بحران سوریه پرداخت.

به گزارشايلام بيدار،«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار سالانه خود با مبلغان دینی در آستانه ماه محرم تأکید کرد مقاومت در سوریه پیروز شده و آنچه باقی مانده «نبردهای پراکنده » است.

بر اساس گزارش «الاخبار»، نصرالله گفت: ما به امور خود در این نبرد (جنگ سوریه) آگاهیم ، شهدا، مجروحان و اسرای ما معادلات را تغییر می‌دهند و تاریخ کل منطقه را می‌نویسند نه فقط تاریخ لبنان. ما در سوریه پیروز شده‌ایم؛ پروژه آخر شکست خورد و می‌خواهد مذاکره کند تا برخی دستاوردها را کسب کند.

وی تأکید کرد: مسیر پروژه آخر شکست خورد و مسیر پروژه ما که متحمل سختی‌های بسیاری در آن شدیم، پیروز شد و نتایج بزرگی ، معادلات را به نفع امت تغییر خواهد داد.

نصرالله  در ادامه گفت: نبرد با داعش و النصره بزرگترین رنجی بود که از سال 2010 تا کنون با آن زندگی کردیم و خطرناک‌تر از جنگ 2006  بود. از سال 2011 مطمئن بودیم که فتنه بزرگی رخ خواهد داد و پروژه ای آمریکایی-اسرائیلی-قطری- سعودی با هدف نابودی مقاومت و آرمان فلسطین وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: در آغاز حوادث سوریه، به ایران رفتم و با [آیت‌الله]سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردم  در آن زمان همه معتقد بودند که نظام سوریه طی 2 یا 3 ماه سقوط خواهد کرد، ما دیدگاه خود را مطرح کردیم و گفتیم اگر در دمشق نجنگیم باید در هرمل، بعلبک، ضاحیه، الغازیه، بقاع غربی و جنوب لبنان بجنگیم.

رهبر جمهوری اسلامی ایران حرف من را تکمیل کرد و گفت: نه فقط در این مناطق بلکه در کرمان، خوزستان و تهران و ... این جبهه چند محور دارد: محور ایران، محور سوریه، و محور لبنان. فرمانده محور سوریه «بشار اسد» است و باید کاری کنیم که پیروز شود و پیروز خواهد شد .

 با گذشت یکسال ونیم یا 2 سال  ، عربستان پیامی برای بشار اسد فرستاد و گفت سوریه در کنفرانسی قطع روابط با حزب‌الله و ایران را اعلام کند تا بحران کشورش تمام شود.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: ما از همان ابتدا به برادران عراقی خود هشدار دادیم اگر با داعش نجنگند و این گروهک بر دیرالزور مسلط شود ، هدف بعدی داعش ، عراق خواهد بود. پیش‌بینی ما درست از آب درآمد و این گروهک تروریستی بر ثلث عراق مسلط شد. سوال می‌کنم: اگر ما از جهاد و تکلیف عقب کشیده بودیم چه بر سر لبنان می‌آمد و اگر اهالی عراق با فتوای جهاد کفائی آیت‌الله سیستانی عمل نمی‌کردند چه اتفاقی در این کشور رخ می‌داد؟

وی افزود: این نبرد (سوریه) «مبارک » بود و ما برای ادای تکلیف به سوریه رفتیم وگرنه چه چیزی یک جوان را به حلب ودیرالزور با آن شرایط سخت می‌کشاند؛ برادران ما حدود 8 ماه در این مکان‌ها محاصره بودند. برخی در لبنان هر چه ما انجام دهیم، راضی نمی‌شوند.

نصرالله در پایان به محرم و عاشورا پرداخت و گفت انقلاب امام حسین (ع) فقط در اعتراض به ظلم نبود بلکه برای ادای تکلیف الهی نیز بود و باید بر این موضوع متمرکز شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد