سرویس: اقتصادی
کد خبر: 28864
|
10:02 - 1396/06/21
نسخه چاپی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تبرئه حقوق‌ نجومی‌ها قابل قبول نیست/ سر و صدای حقوق‌ نجومی‌ها و سپس تبرئه ناامید کننده است

تبرئه حقوق‌ نجومی‌ها قابل قبول نیست/ سر و صدای حقوق‌ نجومی‌ها و سپس تبرئه ناامید کننده است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تبرئه در مورد افرادی که برخلاف قانون، حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌ و مغایرت آن با قانون محرز است، به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارشايلام بيدار،محمدرضا پورابراهیمی"، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در ارتباط با تبرئه مدیران نجومی‌بگیر از سوی دیوان محاسبات اظهار داشت:  قاعدتا برای جامعه قابل قبول نیست که پرونده‌ای که مدت‌ها روی آن کار شده و در کشور فضاسازی‌های زیادی روی آن صورت گرفت، اکنون برای افرادی که عدول از قانون و تخلف محرز داشته‌‌اند، گویی اتفاقی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه در جریان حقوق‌های نجومی عده‌ای خلاف قانون دریافتی داشته و یکسری غیرمتعارف بوده است، عنوان کرد: اگر خروجی دیوان محاسبات در مورد آنهایی که خلاف مقررات دریافت داشتند، این شده که هیچ اتفاقاتی رخ نداده به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مواردی هم که افراد به ظاهر ممنوعیت قانونی نداشتند، اما این گونه هم نبوده که هر کار دلشان خواست بکنند و با این افراد هم باید برخورد شود، ابراز داشت: سختی کار در این است که خط‌کش و قرار برای حقوق متعارف چیست، در این موارد که رویکرد عرفی است، قاضی باید تشخیص دهد چه حکمی برای آنها در نظر گرفته شود.

پورابراهیمی گفت: اما در هر صورت اتفاقی که افتاده نیازمند این بوده که به شکلی از کار توسط دستگاه نظارت و حقوقی انجام شود که قدرت بازدارندگی داشته باشد.

وی ادامه داد: مردمی که می‌بینند بعد از آن همه سر و صدا هیچ اتفاقی رخ نداده و تبرئه صورت گرفته، ایجاد ناامیدی در جامعه می‌کند و اثر منفی در افکار عمومی دارد و نمی‌توان آن را پذیرفت.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد