سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28817
|
09:19 - 1396/06/19
نسخه چاپی

توسط یگان منابع طبیعی آبدانان صورت گرفت:

کشف و توقیف محموله قاچاق گل گاوزبان در آبدانان

کشف و توقیف محموله قاچاق گل گاوزبان در آبدانان
یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آبدانان بوته های گل گاوزبان قاچاق شده را کشف و توقیف کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آبدانان خبر، قرار گرفتن شهرستان آبدانان  بین دو کبیرکوه و دینارکوه باعث شده این منطقه به دلیل اقلیم مساعد شاهد رویش انواع گونه گياهي باشد که تعداد زیادی  از  گونههای گیاهی برای درمان های دارویی و سلامت به فروش می رسد. از این میان بوته های گل گاوزبان به عنوان یکی از پر مصرف‌ترین گیاهان در طب سنتی معمولا برای ضد اضطراب، تپش قلب و ضد استرس تجویز می‌شود و یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان دارویی است که در این مناطق رشد می کند.


"نورمحمدی"  از یگان منابع طبیعی شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار آبدانان خبربا اشاره به اینکه در چند روز اخیر محموله قاچاق بوته‌های گاوزبان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آبدانان کشف شد، اظهار داشت:بوته‌های گل‌گاوزبان از گونه‌های دارویی در حال انقراض شهرستان هستند که متأسفانه در چند سال اخیر توسط افراد سودجو جمع‌آوری می‌شوند.

http://www.abdanannews.com/Files/nabi/%d9%82%d8%a7%d8%a7%d9%82%20%da%af%d9%84%20%20(2).jpg

وی افزود: بوته های گاوزبان قاچاق شده ازشهرستان آبدانان به دزفول حمل واز دزفول از طریق رابطین به ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شوند.
نورمحمدی با بیان اینکه اکثر متخلفین از قاچاق این بوته گیاهی عدم آگاهی می کنند، اضافه کرد: درچندسال اخیر حمل از طرف سازمان جنگل ها و مراتع کشور گونه های دارویی شامل(تره.انشک.گاوزبان.سقز......) گونه های تهدید شونده ، در حال انقراض و ذخایر ژنتیکی کشور محسوب گردیده و بهره برداری آنها مطلقًا ممنوع قاچاق محسوب می شود.

http://www.abdanannews.com/Files/nabi/%d9%82%d8%a7%d8%a7%d9%82%20%da%af%d9%84%20%20(1).jpg

وی با بیان اینکه گشت های مکرر اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان ابدانان مانع استفاده سودجویان  شده است تصریح داشت: مردم با اطلاع رسانی به موقع از تخلفات احتمالی در حوزه منابع طبیعی ما را در راستای وظیفه مهم که حفاظت از جنگل ها و مراتع که میراث گذشتگان در نزد ما به رسم امانت است و باید به نسل های آینده تحویل داده شود یاری کنند.
 
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد