سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28804
|
11:04 - 1396/06/16
نسخه چاپی

تلنگر حادثه دانش آموزان هرمزگانی به مسئولان؛

جاده های ایلام را دریابید

جاده های ایلام را دریابید
حادثه دردناک دانش آموزان هرمزگانی خود تلنگری برای مسئولان استان است تا نسبت به بهسازی جاده های استان تا ایام اربعین اهتمام جدی داشته باشند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::راه ها یکی از مهمترین موضوعات برای توسعه هر کشوری محسوب می شود و برای این منظور هر دولتی تلاش می کند تا کشور خود را از این مهم بهره مند کند.

راه ها بدون شک بعنوان یکی از دغدغه های مردم هر کشوری که خواستار بهسازی و توسعه و پیشرفت به نسبت موقعیت و مکان تلقی می شود.

برای این منظور کشورهایی که در مسیر توسعه قرار دارند به این مقوله نگاه جدی دارند تا از این طریق خود را درمقابل بسیاری موضوعات بیمه کنند.

در کشور ما نیز راه ها مورد توجه همه دولت ها بوده و برای آن اهیمت ویژه ای قائل بوده اند اما بایستی شرایط به گونه ای رقم بخورد تا استان هایی که به لحاظ راهی و ارتباطی کمتر برخوردار هستند بیشترین استفاده های لازم را ببرند.

اما از آنجا که استان ایلام بعنوان یکی از استان های مهم و غربی کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و همسایگی با کشور عراق مطرح است باید توجه به راه های ارتباطی این استان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مقوله راه های ارتباطی در استان ایلام همواره مورد غفلت دولت قرار گرفته و نسبت به آن به جرات می توان گفت در حوزه استحفاظی استان ایلام مورد بی مهری قرار گرفته است.

ایلام از دیرباز خاطره خوشی از راه های مواصلاتی به استان نداشته است و این موضوع امروزه به بدترین شکل ممکن در حال بروز دادن است؛ میزان مرگ و میر و معروف بودن برخی جاده های استان به جاده مرگ خود موید این ادعا است.

خطر حادثه تلخ دانش آموزان هرمزگان درکمین جاده های ایلام/ مسئولان برحذر باشند
در چند روز گذشته اما حادثه خونین واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عید قربان را در هرمزگان تبدیل به جمعه ای خونین کرد.
در این حادثه آنچه عیان بود نشان از وجود راه های نامناسب و بی توجهی به ایمنی راه ها و ضعف زیر ساخت ها بود.
این مسئله خود یکی از مهمترین مشکلات استان ایلام نیز هست در حالی که جاده ها خود بعنوان یکی از مهمترین زیر ساخت ها نقش بسزایی در جذب توریست و گردشگر داشته و در کنار سایر زیرساخت ها می تواند توسعه ایلام را رقم بزند اما متاسفانه علیرغم تمامی این منابع و امکانات استان ایلام از نبود ضعف زیرساخت ها در حوضه جاده و توسعه راهها رنج می برد تاجایی که جاده برخی از مناطق استان همچون سیروان و آبدانان آنچنان حادثه خیز بوده که لقب جاده های مرگ را به خود اختصاص داده اند.
در چند سال اخیر که حماسه پیاده روی اربعین در بین ایرانیان مرسوم شده و استان ایلام و مرز مهران به عنوان بهترین و نزدیکترین مرز برای ورود به کشور عراق به زوار معرفی شده است و هرسال نسبت به سال گذشته به تعداد زوار افزوده می شودهمچنان که در سال 95 شاهد افزایش دو تا سه برابری تعداد زوار اربعین بودیم اما مهمترین معضل در این مسیر نیز مشکل جاده منتهی به مهران بوده که توان و ظرفیت حجم انبوه خودروها را در این ایام نداشته و چه بسا باعث سرخوردگی زوار اربعین از انتخاب ایلام بعنوان مسیر امد و شد شان شده است.
در این مسیر نیز گاها شاهد حوادث تلخ و ناگواری هستیم که کشته و زخمی شدن چندین نفر را در پی داشته است.
در این راستا نبود جاده های مواصلاتی مناسب و استاندارد و نبود تابلو های مناسب و هشدار دهنده خود از مهمترین عوامل حادثه ساز در بوده و اگر مسئولان اهتمام ویژه خود را برای اصلاح و توسعه راهها نشان ندهند باید انتظار حادثه ای چه بسا دردناک تر از حادثه هرمزگان در ایلام باشیم.
در کنار این اما توجه به سلامت رانندگان بعنوان مسئولان جان مسافران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مسئولان ذیربط باید به این مسئله با دقت بیشتری رسیدگی کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب