سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28778
|
08:41 - 1396/06/15
نسخه چاپی

گزارش؛

نارضایتی شدید فرهنگیان از تغییرات در آموزش و پرورش آبدانان

نارضایتی شدید فرهنگیان از تغییرات در آموزش و پرورش آبدانان
تغییرات گسترده در سطح معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان آبدانان باعث نارضایتی شدید بدنه فرهنگیان و انسداد در فعالیتهای جاری آن شده است .

به گزارشايلام بيدار،تعدادی از فرهنگیان شهرستان آبدانان در ارسال پیامی به آبدانان خبر از تغییرات گسترده در سطح معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان آبدانان ابراز ناراحتی کرده اند در این پیام آمده است:

در روزهای اخیر شاهد تغییرات گسترده ای در آموزش و پرورش شهرستان آبدانان هستیم . تغییر معاون پشتیبانی ، معاون آموزشی ، معاون پرورشی ، کارشناس آموزش متوسطه ، کارشناس فناوری ، کارشناس امتحانات ، کارشناس  اموال ، عزل و نصب بسیاری از مدیران و معاونان مدارس و  احتمالا تغییراتی دیگری که همگی در راستای برآورده شدن اهداف یک گروه خاص و تمامیت خواه ارزیابی می شود .
متاسفانه رها شدن آموزش و پرورش آبدانان و عدم نظارت جدی بر عزل و نصب های آن در آستانه ی بازنشستگی رئیس فعلی آن باعث نارضایتی شدید بدنه فرهنگیان و انسداد در فعالیتهای جاری آن شده است .
 شتابزدگی در عزل و نصب هایی که بیشتر تابع تصمیمات شخصی ، قبیله ای و انتخاباتی برآورد می شود باعث کاهش کارایی و ضعف مفرط بدنه نحیف و از کار افتاده آن شده است .
تصمیمات شتابزده اخیر در عزل و نصب های بی رویه و غیر منطقی اگر با اجازه و آگاهی اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفته است که باید مسئولان استان برای اقناع افکار عمومی فرهنگیان شهرستان ، دلائل کافی و قانع کننده ارائه نمایند و اگر رئیس آموزش و پرورش شهرستان بدون آگاهی و اجازه مدیر کل آموزش و پرورش دست به چنین تصمیمات شخصی زده است که باید نشست و به حال آموزش و پرورش شهرستان خون گریست .
 آموزش و پرورشی که سالها موتور محرکه استان و پرچم دار شایسته سالاری بوده امروز مبتلا به ویروس رابطه سالاری ، تبارگماری و تصمیمات شخصی و خلق الساعه شده است .
براستی اگر معاونین آموزشی و پرورشی در سمتهای خود کارایی لازم را نداشتند چگونه می توانند در پستهای جدید کارآمد تر شوند ؟ کسی که نتواند وظایف محوله خود را در یک پست اداری به درستی انجام دهد در سمتهای دیگر هم توفیقی نخواهد داشت . این تغییرات و جابجایی ها نشان دهنده ناکارآمدی و ناتوانی نیروهای بکار گرفته شده است . افرادی که نه بر اساس شایسته سالاری بلکه بر اساس پیوندهای قبیله ای ، جناحی و سیاسی انتخاب شده اند هرگز نخواهند توانست در  کارآمدی یک سازمان موثر باشند
مشکلی که این روزها به سختی گریبان آموزش و پرورش شهرستان آبدانان را گرفته و حلقوم  آن را به شدت فشار داده است اتخاذ تصمیمات شخصی در آستانه بازنشستگی رئیس فعلی آن است گویا ایشان که ماههای آخر خدمت خود را سپری می کند بدنبال شخم زدن آموزش و پرورش و جلب رضایت برخی افراد و طوایف است و کارآمدی و ناکارآمدی آموزش و پرورش شهرستان برای ایشان اهمیتی نداشته و به عواقب تصمیمات شتابزده خود که باعث تنزل جایگاه آموزش و پرورش شهرستان خواهد شد توجهی ندارد .
امیدواریم مسئولان شهرستان و استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ورود به این موضوع از خسارتهای بیشتر به بدنه آموزش و پرورش شهرستان آبدانان جلوگیری نمایند


انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد